تحول در فرآیند پرداخت تسهیلات/توسعه خدمات غیرحضوری، نقشه راه بانک کشاورزی
مدیرعامل بانک کشاورزی اعلام کرد: توسعه و گسترش خدمات غیرحضوری، نقشه راه بانک کشاورزی برای رفاه و رضایت مشتریان است و در این راستا، تکمیل فرآیند پرداخت غیرحضوری تسهیلات و تعمیم این خدمت به تسهیلات خرد کمتر از 300 میلیون تومان در دستور کار قرار دارد.
به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، متقینیا با بیان این که بیش از ۹۰ درصد تسهیلات بخش کشاورزی دارای مبالغ کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان است، گفت: در ادامه برنامههای تحول دیجیتال این بانک و با هدف رفاه و رضایت مشتریان و تسهیل فرآیند پرداخت تسهیلات، پرداخت غیرحضوری تسهیلات خرد در دستور کار قرار گرفته و در فاز نخست، پرداختهای غیرحضوری برای تسهیلات زیر ۳۰۰ میلیون تومان آغاز شده است.
وی افزود: در حال حاضر تسهیلات قرضالحسنه ازدواج، فرزندآوری و تسهیلات رفاهی کارکنان وزارت جهادکشاورزی از طریق سامانه «آسان» به صورت غیرحضوری انجام میشود و این روند در آینده نزدیک برای طرحهای احسان و نوآور نیز اجرایی خواهد شد.
متقینیا در ادامه، امکانات و قابلیتهای سامانه «آسان» را برشمرد و اظهار داشت: در این سامانه، قابلیتهایی چون ثبت امضای دیجیتال، استعلامهای آنلاین، مدیریت مدارک و تبادل پیام با شعب، فرآیند دریافت تسهیلات را سادهتر کرده است و در آینده، امکاناتی نظیر ثبت وثیقه، استفاده از چک و سفته نیز به این سامانه افزوده میشود.
وی تاکید کرد: هدف اصلی بانک کشاورزی از توسعه خدمات غیرحضوری و تکمیل سبد خدمات دیجیتال، بهبود تجربه مشتریان این بانک و ارتقای کیفیت خدمات همراستا با تحولات جهانی صنعت بانکداری و مفاهیم نوین مشتری مداری است؛ همچنین توسعه خدمات غیرحضوری نقش مهمی در کاهش ترافیک وآلودگی هوا، جلوگیری از ترددهای غیرضروری و مدیریت مصرف انرژی، کاهش تنشهای محیطی، آرامش روانی و توسعه شمول مالی به ویژه در مدیریت چالشهای برخاسته از مشکلات جسمانی افراد و یا بعد مسافت دارد.
مدیرعامل بانک کشاورزی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: از مرداد سال گذشته تاکنون، بیش از ۹۹ هزار فقره تسهیلات، معادل ۱۳۱ هزار میلیارد ریال، در قالب سامانه «آسان» پرداخت شده که این امر نشاندهنده افزایش اقبال عمومی نسبت به خدمات غیرحضوری بانک و اعتماد مشتریان به بانک کشاورزی است.