سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام رشد تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور برای ۶ ماهه نخست امسال این میزان را طی مدت اعلام شده در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی معادل ۱۱۱ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۳۱۳ تن، عنوان کرد.

به گزارش گویای خبر، سازمان بنادر و دریانوردی در گزارشی روند تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی را در ۶ ماه ابتدای امسال تشریح کرد.

بر اساس این گزارش، میزان تخلیه کالاهای نفتی تا پایان شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، معادل ۱۳ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۴۲۱ تن، میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی معادل ۲۳ میلیون و ۸۰۵ هزار و ۵۶۵ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۳۷ میلیون و ۳۹۰۹۸۶ هزار و ۶۵۴ تن بوده است.

میزان بارگیری کالاهای نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان نیمه نخست سال جاری، معادل ۳۹ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۵۳۴ تن، میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی ۳۴ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۷۹۳ تن و مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۷۴ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۳۲۷ تن بوده است که در مجموع حاکی از رشد ۹ درصدی در بخش کالاهای نفتی و غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. همچنین میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی طی مدت مذکور نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته رشد ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد ۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا

جمع تخلیه‌ و بارگیری کالاهای نفتی طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲، معادل ۵۳ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۹۵۵ تن و جمع تخلیه‌ و بارگیری کالاهای غیرنفتی ۵۸ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۳۵۸ تن ثبت شده است. همچنین مجموع تخلیه‌ و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۱۱۱ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۳۱۳ تن بوده که حاکی از رشد ۸ درصدی در بخش تخلیه‌ و بارگیری کالاهای غیرنفتی و نیز رشد ۳ درصدی در بخش تخلیه‌ و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

رشد ۵ درصدی عملیات کانتینری در ۶ ماهه نخست امسال

تخلیه‌وبارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز تا پایان نیمه ماه نخست جاری، معادل ۱ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۶۷۲ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری ۱ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۶۰۴ TEU طی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۵ درصدی را نشان می‌دهد.