سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: میزان تخلیه‌ و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی چهار ماهه نخست سال جاری، معادل ۷۳ میلیون و ۲۶ هزار و ۶۹ ثبت شد.

به گزارش گویای خبر، سازمان بنادر و دریانوردی در گزارشی میزان تخلیه‌ و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی را طی چهار ماهه نخست سال جاری اعلام کرد. بر اساس این گزارش میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر حاکمیتی معادل ۷۳ میلیون و ۲۶ هزار و ۶۹ تن بوده است.

این گزارش حاکی است که میزان تخلیه کالاهای نفتی تا پایان چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، معادل ۸ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۱۴ تن، میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی معادل ۱۵ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۵۹۷ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۲۴ میلیون و ۳۲ هزار و ۶۶۱ تن بوده است.

بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی ۹ درصد رشد داشت

میزان بارگیری کالاهای نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی چهار ماهه نخست سال جاری، معادل ۲۵ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۵۱ تن، میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی ۲۳ میلیون و ۳۱ هزار و ۴۰۷ تن و مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۴۸ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۴۵۸ تن بوده است که در مجموع حاکی از رشد ۹ درصدی در بخش کالاهای نفتی و غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. همچنین میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی طی مدت مذکور نسبت به چهار ماهه نخست سال گذشته رشد ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد ۷ و ۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در ۴ ماهه نخست سال جاری

مجموع تخلیه‌ و بارگیری کالاهای نفتی طی چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۲، معادل ۳۴ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۶۵ تن و جمع تخلیه‌ و بارگیری کالاهای غیرنفتی ۳۸ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴ تن ثبت شده است. همچنین مجموع تخلیه‌ و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۷۳ میلیون و ۲۶ هزار و ۶۹ تن بوده که حاکی از رشد ۷ درصدی در بخش تخلیه‌ و بارگیری کالاهای غیر نفتی و نیز رشد ۲ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

رشد ۳ درصدی تخلیه و بارگیری در عملیات کانتینری در ۴ ماه اول امسال

تخلیه‌ و بارگیری در بخش عملیات کانتینری نیز طی چهار ماه نخست امسال، معادل ۸۷۱ هزار و ۱۳۲ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری ۸۴۹ هزار و ۵۲۷ TEU طی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳ درصدی را نشان می‌دهد.