وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به زودی ‌تست‌های زیرمداری نسل جدید «کپسول زیستی» کاملا ایرانی انجام خواهد شد.

به گزارش گویای خبر پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «عیسی زارع‌پور» در شبکه اجتماعی ایرانی با هشتک «خبر خوب» نوشت: در راستای اجرای سند ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور، برنامه «زیست در فضا» احیا شده و به زودی تست‌های زیرمداری نسل جدید «کپسول زیستی» کاملاً ایرانی انجام خواهد شد.

وی افزود: پرتاب این کپسول، در راستای تحقق نقشه راه طرح اعزام فضانورد ایرانی در افق ۱۴۰۷ است که توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است.

به گزارش ایرنا، کپسول زیستی جدیدی که قرار است در آینده نزدیک به فضا پرتاب شود، نخستین گام در تحقیق و توسعه در زمینه زیست فضا است و در واقع این پروژه با حمایت کامل سازمان فضایی ایران به سرانجام رسیده است.

فعالیت تحقیق و توسعه فناوری در حوزه زیست فضایی دوباره احیا شده و متخصصان صنعت فضایی ایران هم‌اکنون در حال آخرین تست‌ها روی کپسول هستند و به محض اتمام تست‌های نهایی، این کپسول که ماموریت زیرمداری دارد به فضا پرتاب خواهد شد.

این کپسول از آنجایی که یک نمونه تحقیقاتی است، بسیاری از فناوری‌های مورد نیاز برای ساخت یک کپسول حامل انسان به فضا را در خود دارد و سازمان فضایی ایران قصد دارد با این کپسول، تست‌های لازم درباره صحت عملکرد این فناوری‌ها را در فضا انجام دهد.

در این کپسول، فناوری‌های متعددی قرار است که برای نخستین بار در یک پرتاب زیرمداری تست شود و به هر حال اگر قرار است موجود زنده به مدار اعزام شود، باید فناوری‌های متعددی را در قالب همین تست‌ها توسعه داده شود که البته این فناوری‌ها، بسیار پیچیده و مهم است.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات