وزیر ارتباطات از تصویب یک بسته حمایتی در قالب ۱۵ ماده متشکل از معافیت‌های مالیاتی، حمایت تبلیغاتی و بندهای گوناگون برای کسب‌وکارهایی که در بستر پلتفرم‌های داخلی فعالیت می‌کنند خبر داد.

به گزارش گویای خبر پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری صبح امروز پس از برگزاری جلسه هیأت دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران با تأکید بر این که توسعه اقتصاد دیجیتال و حمایت از کسب‌وکارهای فضای مجازی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است اظهار کرد: باید به اطلاع برسانم که دیروز خوشبختانه در ششمین جلسه دولت برای تشکیل کمیته اقتصاد دیجیتال با اختیار هیأت‌ وزیران، مصوبه بسیار خوبی در حمایت از کسب‌وکارهای فضای مجازی به تصویب رسید.
زارع پور روز گذشته در این جلسه به اهمیت فعالیت کسب‌وکارها و تولیدکنندگان محتوا در فضای مجازی اشاره کرد و گفته بود: پیش‌نویس آیین‌نامه حمایت از سکوها و کسب‌وکارهای مجازی کشور طی چندین جلسه با حضور نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های عضو کارگروه نهایی شده است که می‌تواند بستر مناسبی را برای رشد و توسعه فضای کسب‌وکارهای دیجیتال کشور فراهم کند. امیدواریم با تصویب و ابلاغ این آیین‌نامه حرکت آغاز شده سرعت بیشتری بگیرد.
وزیر ارتباطات در این خصوص تصریح کرد: این بسته حمایتی متشکل از معافیت‌های مالیاتی، حمایت تبلیغاتی و بندهای گوناگون برای کسب‌وکارهایی که در بستر پلتفرم‌های داخلی فعالیت می‌کنند، در قالب ۱۵ ماده به تصویب رسید و بعد از ابلاغ آن طی یک برنامه خبری، جزییات آن را اعلام می‌کنیم.
به گفته وی، با اجرای این بسته حمایتی حتماً جان تازه‌ای به این کسب‌وکارهای کشور دمیده می‌شود، بخشی از نگرانی‌های آن‌ها کاسته خواهد شد و شیوه اجرا و اقدام را در هفته آینده اعلام می‌کنیم.
زارع پور تصریح کرد: اعتقاد داریم بحث توسعه اقتصاد دیجیتال می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند که در ابتدای دولت این عزم و اراده جزم شده که زیرساخت‌ها را برای توسعه کسب‌وکارها بر بستر فضای دیجیتال مجازی فراهم کنیم و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.
گفتنی است در جلسه روز گذشته، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی و صالح‌آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی هم ضمن تأکید بر اهمیت کسب‌وکارهایی فضای مجازی بر لزوم حمایت همه‌جانبه از سکوهایی که امکان فعالیت برای این کسب‌وکارها را فراهم می‌کنند تأکید کردند.
اپراتورها ضرر وارده به مشتریان را جبران خواهند کرد
عیسی زارع پور در ادامه پرسش و پاسخ خود با خبرنگاران تأکید کرد: طی یک ماه گذشته به‌هیچ‌وجه اینترنت به‌صورت سراسری قطع نشده بود و فقط به دلیل تصمیمات نهادهای امنیتی، محدودیت‌هایی در زمان‌هایی خاص برای کاربران ایجاد شده است.
زارع پور با بیان این که حتماً اپراتورها ضرر وارد شده به مشتریان را جبران می‌کنند تصریح کرد: اپراتورها ضرری که به مشترکین در مورد قطعی اینترنت وارد شده را جبران خواهند کرد و عمدتا محدودیت‌ها برداشته شده الا دو پلتفرم که بنا بر مصوبه نهادهای امنیتی بسته است. تصمیم‌گیری در مورد این دو پلتفرم در مراجعی گرفته می‌شود که وزارت یک عضو از این تشکیلات است. ما نظرات خود را اعلام می‌کنیم اما تصمیم‌گیری در همان مراجع گرفته خواهد شد.
زارع پور درباره ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت ماهواره‌ای نیز شرط فعالیت آن‌ها را پذیرش قواعد ایران ذکر کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری امروز در حیاط هیأت دولت در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص دلیل عدم برخورد با فیلترشکن فروشان، گفت: فروش فیلترشکن و کسب درآمد از آن غیرمجاز است ولی نسبت به آن جرم انگاری نشده است.

  • منبع خبر :  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات