رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز از تعهد ۸ هزار میلیارد تومانی خیرین برای ساخت مدرسه در سال جاری خبر داد و برای افزایش این تعهد به ۱۶ هزار میلیارد تومان برای سال آینده اعلام آمادگی کرد.

 

 گویای خبر – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، در همایش ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز، که با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر آموزش و پرورش در سالن حجاب تهران برگزار شد، در سخنانی به رشد سریع مشارکت خیرین طی سالیان اخیر اشاره کرد و گفت: خیرین پارسال آورده خود را دو برابر کردند و این مسیر ادامه دارد.

وی با بیان این که تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در سال جاری به بیش از ۸ هزار میلیارد تومان رسیده است، تصریح کرد: خیرین مدرسه‌ساز پای کار هستند و آمادگی این وجود دارد که در سال آینده بتوانیم ۱۶ هزار میلیارد تومان را تعهد کنیم.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، مشکلات اعتباری در پروژه‌های مشارکتی را دلیل نیمه‌تمام ماندن آن‌ها عنوان کرد و گفت: این موضوع مسأله جدی خیران است و دولت باید کمک کند تا این طرح‌ها در اسرع‌وقت تکمیل‌شده و به بهره‌برداری برسند.

وی تراکم بالای کلاس‌های درس در بعضی مناطق به خصوص کلان شهرها را از دیگر مسائل مورد توجه دانست و افزود: با مهاجرت فزاینده اتباع که دولت به حق آموزش و پرورش رایگان را در اختیار آن‌ها نهاده و مهاجرت داخلی ناشی از ریزگردها و مسایل اقلیمی نیمه شمالی کشور با افزایش جمعیت دانش آموزی روبرو است که موجب دوشیفته شدن مدارس در بعضی مناطق شده است.

رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز، یک شیفته بودن مدارس و تراکم استاندارد را لازمه عدالت آموزشی برشمرد و افزود: مجموعاً ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای تامین فضای آموزشی مورد نیاز کشور باید تخصیص پیدا کند.

قفلی همچنین به کمبود مدرسه در بعضی اماکن مثل مسکن مهر و شهرک‌های جدید الاحداث اشاره و اظهار کرد: ایجاد فضای آموزشی در این نواحی مغفول مانده که موجب مشکلاتی شده است که نمونه آن را در انبوه سازانی که به وظایف قانونی خود عمل نکرده‌اند و  در منطقه ۲۲ می‌بینیم که نیازمند بیش از ۱۰۰ مدرسه بزرگ است.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش