وزیر فرهنگ با تاکید بر لزوم آرایش رسانه‌ای در حوزه فعالیت دفاتر نمایندگی این خبرگزاری در خارج از کشور گفت: باید با برنامه‌ریزی مدون، سطح دیپلماسی رسانه‌ای را ارتقا دهیم و تقویت دیپلماسی فرهنگی از اهداف خبرگزاری ایرنا در دوره جدید است.

 

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در شورای عالی خبرگزاری ایرنا با تاکید بر لزوم آرایش رسانه‌ای در حوزه فعالیت دفاتر نمایندگی این خبرگزاری در خارج از کشور گفت: در حوزه عملکرد نمایندگان رسانه‌ای در خارج از کشور نباید دچار انفعال رسانه‌ای شویم بلکه باید با برنامه‌ریزی مدون، سطح دیپلماسی رسانه‌ای را ارتقا دهیم و تقویت دیپلماسی فرهنگی از اهداف خبرگزاری ایرنا در دوره جدید است.

اسماعیلی در ادامه به برپایی هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) در تهران اشاره کرد و گفت: از آنجا که خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) به عنوان رئیس دوره‌ای سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) اوایل آبان ماه میزبان مدیران بیش از ۴۰ خبرگزاری حوزه آسیا و اقیانوسیه است، باید با یک برنامه ریزی جامع و دقیق بتوان از ظرفیت عظیم برپایی این اجلاسیه در تهران بهترین بهره ممکن را برد.

نماینده رییس جمهور در شورای نظارت بر صدا و سیما در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نمایندگان رسانه‌های ایران در خارج از کشور به عنوان پرچمداران جمهوری اسلامی در عرصه جنگ نرم می توانند با قدرت رسانه‌ای خود مقابل رسانه‌های خارجی خودنمایی کنند، بر همین اساس باید در راستای تقویت دفاتر نمایندگی رسانه‌ها اهتمام ویژه داشت.

وی با بیان این که پویایی دفاتر نمایندگی خبرگزاری ایرنا در خارج از کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: مسئولان سازمان خبرگزاری ایرنا تمام تلاش خود را می‌کنند که هر چه سریع‌تر دفاتر نمایندگی خبرگزاری در برخی کشورها فعال شود و وزارت‌ فرهنگ در  این راستا از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.

همچنین در این جلسه علی نادری، مدیر عامل خبرگزاری ایرنا به ارائه گزارشی از عملکرد این رسانه و برنامه‌های پیش رو برای تقویت دفاتر نمایندگی خبرگزاری پرداخت.

گفتنی است، جدیدترین جلسه شورای عالی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، سه‌شنبه یازدهم مرداد ماه با حضور فرشاد مهدی پور، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ، علی نادری مدیرعامل خبرگزاری ایرنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه و نماینده این وزارتخانه در شورای عالی ایرنا، حجت الاسلام کمیل باقرزاده و سپهر خجلی به عنوان اعضای این شورا در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی