در نشست شورای هدایت استعدادهای درخشان، توافق‌نامه «حمایت از جذب استعدادهای برتر در رشته‌های اولویت‌دار کشور» با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امضا شد.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان این‌ که این نوع قراردادها و توافق‌نامه‌های همکاری، فرهنگ نخبه‌پروری و حمایت مادی و معنوی از نخبگان را تقویت می‌کند، گفت: بنیاد ملی نحبگان در تعامل با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تلاش است تا زمینه‌های حمایت از استعدادها، تبدیل ایده‌های نوآورانه آنان به کسب و کارهای دانش‌بنیان و خلاق را فراهم کند.

ستاری، با اشاره به حمایت بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از مستعدان برتری که مشمول حمایت‌های این توافق‌نامه می‌شوند،‌ افزود: این تسهیلات سبب تقویت رشته‌های علوم پایه و تشویق برگزیدگان المپیادهای علمی و نفرات برتر کنکور سراسری خواهد شد.

ستاری با بیان این که مشکلات مالی همیشه ما را اذیت کرده، اظهار داشت: با این حال، این پروژه جزو پروژه‌های بزرگ بنیاد ملی نخبگان است که با همدلی موجود بین دستگاه‌های مربوطه و همینطور کارکرد فرهنگی که دارد، قطعاً مثمرثمر واقع خواهد شد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با ابراز امیدواری از موفقیت مستعدان برتر مشمول این توافق‌نامه، تاکید کرد: این نوع قراردادها و توافق‌نامه‌های همکاری، فرهنگ نخبه‌پروری و حمایت مادی و معنوی از نخبگان را در نظام اداری کشور نهادینه می‌کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد که با همدلی موجود بین دستگاه‌های مربوط طرح حمایت از نخبگان به خوبی اجرایی شود.

ستاری، با بیان این که این خیلی مهم است که دولت نخبه‌پرور داشته باشیم، افزود: اینکه دولتی داشته باشیم که از نخبه حمایت کند، بسیار مهم است و امیدوارم این توافق‌نامه نتایج خوبی داشته باشد.

در این نشست توافق‌نامه سه‌جانبه بنیاد ملی نخبگان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای «حمایت از جذب استعدادهای برتر در رشته‌های اولویت‌دار کشور» تبادل شد.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری