ارائه خدمات پزشکی به‌ صورت برخط این امکان را فراهم کرده است تا افرادی که فرصت مراجعه حضوری را ندارند، بتوانند در محل کار یا منزل خود از این خدمات استفاده کنند.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توسعه اینترنت در سطح جهان و همه‌گیر شدن خدمات آنلاین، دیگر شنیدن ارائه‌ هر خدمتی در بستر فضای مجازی تعجب‌برانگیز نخواهد بود؛ آزمایشگاه آنلاین و درخواست انجام آزمایش در منزل هم از این قاعده مستثنی نیستند.

آزمایش آنلاین فرصتی است برای افرادی که امکان رفتن به آزمایشگاه را ندارند تا بدون مراجعه حضوری، آزمایش خود را انجام دهند. خدمات درمانی آنلاین هم مثل بسیاری از خدمات آنلاین دیگر با شروع همه‌گیری جهانی ویروس کرونا محبوبیت ویژه‌ای در این دوران پیدا کرد.

آزمایش آنلاین

در حال حاضر با توسعه فناوری‌های ارائه خدمات آزمایش به صورت برخط تحت عنوان آزمایش آنلاین، اگر فردی نیاز به آزمایش داشته باشد نیازی به مراجعه حضوری آزمایشگاه نخواهد داشت. به عبارت دیگر افراد می‌توانند از طریق این پلتفرم درخواست آزمایش خود را به همراه مکان، روز و ساعتی که تمایل دارند که نمونه‌گیری انجام شود را به همراه آزمایشگاهی که می‌خواهند نمونه‌ها برای بررسی به آنجا منتقل شود انتخاب کنند.

پلتفرم آزمایش آنلاین با هدف ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی در منزل، محیط کار و به صورت آنلاین توانسته رضایت افراد را به خود جلب کند. در واقع این شرکت خلاق خدمات را بین درخواست دهنده‌ها توزیع می‌کند.

هوشمندسازی خدمات پزشکی

در پلتفرم آزمایش آنلاین خدماتی از قبیل مشاوره تلفنی، خدمات پزشکی در منزل، خدمات پرستاری در منزل، سنجه‌های آزمایشی در منزل، آزمایش های چکاپ پزشکی ، غربالگری بارداری، ژنتیک ، خدمات پت، آزمایش تیروئید و انوع تست‌ها انجام می‌شود.

تمامی فعالیت‌های این شرکت خلاق توسط مراکز خدمات بالینی و پزشکی در منزل مجاز و دارای مجوز از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است. آزمایش آنلاین صرفا یک پلتفرم و راه ارتباطی بوده و آزمایش توسط مراکز معتبر خدمات بالینی یا خود آزمایشگاه انجام می‌شود.

با حمایت  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت پایشگران هزاره سوم توانسته است هوشمندسازی خدمات پزشکی را انجام دهد و همچنین برای حدود ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کند.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری