معاون مدیرعامل بانک توسعه تعاون در امور استانها و بازاریابی اعلام داشت توسعه زیست بوم تعاونی کشور از اهداف بانک توسعه تعاون است.
به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، کریم میرزاخانی معاون مدیرعامل بانک توسعه تعاون در امور استانها و بازاریابی طی سفر استانی به خوزستان در جلسه کمیته راهبری و ارزیابی عملکرد استان گفت: صنعت بانکداری در هزاره سوم یکی از صنایع مهم و تخصصی بوده که پیشبرد اهداف مورد نظر و ایفای مسوولیتهای اجتماعی نیازمند استفاده از فناوریهای نوین، شهروند مداری، استفاده بهینه از ظرفیتهای سرمایه انسانی، آینده نگری، تبلیغات و خدمات متمایز است.
میرزاخانی بیان داشت: تنها راه برای اینکه کارهای بزرگ انجام دهیم این است که عاشق کاری باشیم که انجام میدهیم. چون عشق به کار باعث سخت کوشی و اشتیاق و در مقابل آن انجام کارهایی که برای ما مهم نیست باعث استرس و در نتیجه ناامیدی خواهد شد.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم میراث بزرگی از خودمان بجا بذاریم، باید به این فکر کنیم کدام مشکل جامعه را میتوانیم حل کنیم. موفقیت وقتی حاصل میشود که افراد با هم عمل میکنند و شکست مواقعی پیش میآید که افراد به تنهایی و بدون کار تیمی عمل میکنند. البته صرف کار کردن با یکدیگر از ما تیم نمیسازد این اعتماد و احترام متقابل و مراقبت از یکدیگر است که ما را تبدیل به تیم مینماید.
میرزاخانی تصریح نمود: تفاوت افراد موفق و ناموفق در فرصتهایی نیست که دارند، بلکه در ظرفیت استفاده از فرصتهاست. نتایج خوب از طریق بهره برداری از فرصتها و نه حل مشکلات حاصل میشود.
معاون مدیرعامل در امور استانها و بازاریابی خاطرنشان نمود: موفقیت فردی به چهار مهارت فردی توانایی صحبت کردن، توانایی نوشتن، توانایی شنیدن و توانایی پیدا کردن ایدههای خوب وابسته است.
میرزاخانی بیان داشت: همکاران گرامی خواهند در جایگاه واقعی خودشان قرارگیرند علاوه برداشتن چهار مهارت فردی مذکور باید دارای سه ویژگی «توانمند، سخت و خویشتن دار» باشند. چون لازمه قدرت خیر رساندن است و فرد ضعیف قادر به خیر رساندن نیست. برای ارزش آفرینی و خدمت به مردم ازطریق چهار مهارت و سه ویژگی فوق میبایست از ظرفیت عقلانیت کلامی-ارتباطی استفاده کرد که در این زمینه ابعاد اجتماعی- فرهنگی قابل طرح است و در واقع ارتباط انسان با خود و انسان با دیگران موضوعیت دارد و کمک به تقویت و توسعه کارآفرینی اجتماعی مورد توجه قرار میگیرد که شروع آن گفتمان و ابزار آن زبان است.
معاون مدیرعامل در امور استانها و بازاریابی ادامه داد: برای موفقیت سازمانی هم کنار هم قراردادن سه مولفه «هدف، داشتن برنامه برای رسیدن به هدف و داشتن باور به برنامه و هدف» حائز اهمیت است.
وی در رابطه با داشتن هدف گفت: براساس اسناد بالادستی ومستندات بانک، سه هدف راهبردی اصلی بانک توسعه تعاون در سه مولفه «توسعه زیست بوم تعاونی کشور، کارآمدی و تعالی عملیاتی و نوآوری در ارایه خدمات و محصولات» قابل تعریف است. در سه هدف مذکور عقلانیت مالی-اقتصادی و کمک به تقویت و توسعه کارآفرینی سنتی مورد توجه قرار میگیرد و در واقع به وسیله منابع مالی، فرصتها و ظرفیتهای در اختیار، اهداف فوق الذکر دست یافتنی هستند. داشتن باور به برنامه و هدف وابسته به مولفههای دیگری از جمله آگاهی، تمایل، دانش، توانایی و تقویت میباشد.
میرزاخانی گفت: استراتژی بانک توسعه تعاون به عنوان یک نهاد مالی توسعهای استفاده همزمان از دو عقلانیت مذکور، کمک به تقویت و توسعه کارآفرینی سنتی با هدف ایجاد ارزش تجاری و کارآفرینی اجتماعی (با هدف ایجاد ارزش اجتماعی) و در نهایت به منظور اخذ تاییدیه اجتماعی در زیست بوم میباشد.
معاون مدیرعامل در امور استانها و بازاریابی تاکید نمود: در کار تیمی همسان بودن لازم نیست؛ هماهنگ بودن مهم است. چون مهم؛ قواعد بازی است، هماهنگ بودن مهم است نه جنس مهرهها و همسان بودن.
وی توصیه نمود: مراقب یکدیگر باشید. سرمایه واقعی بانک ما، اعتماد، صداقت، صمیمیت، شفافیت، ایمان و رفتار شایسته با همکاران و مشتریان بانک است.
در این جلسه صیاد رحمان پور مدیر امور استانها و شعب، هادی بختیار رییس اداره کل راهبری و پشتیبانی استانها و شعب، رحمن نوروزی سرپرست اداره کل پیگیری و نظارت بر عملکرد استانها و شعب و جلیل کرمی برجوئی مدیر شعب استان خوزستان نیز مطالبی را در رابطه با عملکرد استان و برنامههای پیشرو ارایه دادند.
- منبع خبر : روابط عمومی بانک توسعه تعاون
Sunday, 19 May , 2024