علی نصیری سرپرست معاونت بازرگانی شرکت در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران متافو گفت: در جهت اصلاح ساختار سازمانی شرکت ذوب آهن اصفهان با نظر مدیرعامل و مصوبه هیات‌مدیره، معاونت‌های خرید و فروش در یکدیگر ادغام شدند که دو رسالت اصلی آن‌ها تامین مواد اولیه و فروش محصولات می‌باشد و بر این اساس معاونت بازرگانی تشکیل گردید.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان:

تولید فراتر از ۱۰۰ هزار تنی در ققنوس

وی با اشاره به این‌که در بخش خرید، تامین پایدار مواد اولیه با جدیت تمام دنبال می‌شود، افزود: این مجتمع عظیم صنعتی در سال گذشته معدن ققنوس یک را برنده شد و هم اکنون بهره‌برداری از این معدن فراتر از ۱۰۰ هزار تن در ماه است که یک دستاورد مثبت به شمار می‌رود.

سرپرست معاونت بازرگانی ذوب آهن اصفهان ادامه داد: طی ادوار گذشته، تولید کنسانتره زغال‌سنگ بالای یک میلیون ۸۰۰ هزار تن در سال نداشتیم و این در حالی است که کشورمان فراتر از این میزان به زغال‌سنگ نیاز دارد.

وی اضافه کرد: بخش زغال‌سنگ کشور در زمینه‌های تجهیزات، امکانات و نرخ فروش، به یک برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت نیاز دارد. 

چشم انداز تولید در شرکت‌های زغالی ذوب آهن

نصیری خاطر نشان کرد: دو شرکت پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه و البرز شرقی مجموعه‌های زغال‌سنگی این مجتمع عظیم صنعتی هستند که در سال آینده برای البرزشرقی در گام اول ۳۰۰ هزار تن و در گام دوم ۴۰۰ هزار تن و همچنین برای شرکت پیشرو معادن نیز در گام اول ۲۰۰ هزار تن و در گام دوم نیز تولید ۳۰۰ هزار تنی برنامه ریزی شده و ذوب آهن اصفهان نیز از این استراتژی حمایت کامل دارد.

 سرپرست معاونت بازرگانی شرکت بیان کرد : اخیرا جلسه‌ای را در حضور مهندس کوهی با اعضای انجمن زغال‌سنگ ایران برگزار نمودیم که در این نشست، تشکیل یک کمیته تخصصی برای حل مشکلات فی مابین تولید مطرح شد و به تصویب رسید که از هفته آینده شروع به کار خواهد کرد.

وی در ادامه به بخش فروش محصولات پرداخت و اظهار داشت: با اولویت تامین نیاز داخل، صادرات محصولات نیز با جدیت تمام دنبال می‌شود که البته در این مسیر با مشکلاتی مانند تعرفه گذاری کشورهای مقصد و … مواجه هستیم که با تدبیر و حمایت مسئولین انشاا… به زودی برطرف می‌شود.

علی نصیری گفت : بر اساس مراودات دولت جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه ، صادرات محصولات به این کشورها بر اساس یک نقشه راه مشخص تعریف شده و در حال انجام است.

حضور موفق ذوب آهن اصفهان در توسعه زیربنایی کشور

سرپرست معاونت بازرگانی شرکت گفت: این مجتمع عظیم صنعتی در سه محور کلیدی، توسعه زیربنایی کشور را رقم زده است، اولین بخش مربوط به حمل و نقل ریلی است که با افتخار ذوب آهن اصفهان تنها تامین کننده انواع ریل مورد بخش‌های مختلف کشور می‌باشد و به عنوان مثال هم اکنون تهیه پیش قرارداد راه آهن زاهدان – مشهد که مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری و جزو مصوبات دولت است را در دست اقدام داریم.

وی ادامه داد : طی جلسه ای که اخیرا با مقام عالی وزارت راه و شهرسازی برگزار نمودیم برای تامین نیاز تیرآهن بال پهن طرح نهضت ملی مسکن اعلام آمادگی نمودیم تا “ساخت داخل” استاندارد در خدمت رفاه و ایمنی هموطنان مان قرار بگیرد.

علی نصیری تولید آرک معدنی را سومین محور توسعه ای ذوب آهن در بخش معدن برشمرد و گفت: این محصول استاندارد، ایمنی فوق‌العاده بالایی را در معادن ایجاد می‌کند و برای تولید آن سفارش‌های بسیاری داریم. 

وی در پایان گفت : با توجه به این‌که سنگ آهن، زغال‌سنگ و کک در قیمت تمام شده محصولات شرکت نقش بسزایی دارند برنامه داریم از سنگ آهن به جای گندله استفاده کنیم و همچنین بهره‌گیری از زغال‌سنگ داخلی به جای کک وارداتی برنامه ریزی گردیده است که توانمند شدن معادن زغال‌سنگ داخلی را در پی دارد.

  • منبع خبر : روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان