مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر گفت: تولید محصولات جدید در پتروشیمی‌ها مسیر جدیدی در راه ارتقا و سودآوری است.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر، دکتر عبوری با بیان این که در حال حاضر دنیا از تولید متانول اشباع شده، گفت: برای حضور هر چه قدرتمندتر در بازارهای جهانی، همچنین سودآوری بیشتر باید به سمت تولید محصولات جدید حرکت کنیم.

مهدی عبوری در جلسه تعیین راهبرد شرکت پتروشیمی زاگرس تصریح کرد: با افزایش نرخ خوراک و سرویس‌های جانبی  بخش عمده‌ای از شرکت‌های پتروشیمی در بخش سودآوری دچار مشکل شده‌اند که پتروشیمی زاگرس نیز از آن مستثنی نیست.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر با بیان این که، در حال حاضر قیمت متانول در جهان نسبت به ۴ سال گذشته تقریبا به نصف رسیده است، گفت: قیمت فروش و تمام شده این محصول دارای حاشیه سود نیست و تولید آن دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

وی تصریح کرد: برای این که بتوانیم از این مساله عبور کنیم و جایگاه شرکت، سهام و سهامدارن را ارتقا دهیم باید از راهبردهای جدیدی استفاده کنیم که یکی از مهم‌‌ترین آنها تولید محصولات جدیدی همچون  اتانول است که هم اکنون به کشور وارد می‌شود.

دکتر عبوری نظر به این که اقدامات اجرایی پروژه‌های اتانول سنتزی زاگرس به عنوان اولین پروژه اتانول سنتزی کشور و همچنین احداث واحدهای تولید اکسیژن و نیروگاهی برق در این شرکت شروع و در حال اجرا می‌باشد، تاکید کرد که از چنین اقدامات توسعه‌ای که سودآوری این شرکت بزرگ تولیدکننده متانول را تضمین و افزایش دهد، حمایت می‌کنیم.

عبوری تاکید کرد: در حال حاضر و با توجه به کمبود پروپیلن در کشور، همچنین نیاز صنایع پایین دستی به این نوع محصول و در راستای توسعه زنجیر الفین‌ها و سود‌آوری خوب برای سهامداران، امکان‌سنجی و مطالعات توجیه اقتصادی پروژه تولید این محصول انجام و موافقت اصولی آن نیز اخذ شده است.

وی افزود: این پروژه هم‌اکنون در حال انجام تشریفات قانونی در گروه و بررسی شیوه‌های تامین مالی است و  با اجرای آن  ظرفیت بزرگی در مجموعه ایجاد خواهد شد. در همین راستا از شرکت زاگرس و هلدینگ نفت و گاز پارسیان خواسته‌ایم تا این موضوع را به جد پی‌گیری  و موانع آن را برطرف کنند تا در اولین فرصت پروژه اجرایی شود.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذرای غدیر با بیان این که استراتژی ما حمایت از نماد غدیر و سهامداران این مجموعه است، گفت:  راهبردهای مهم دیگری که می‌تواند به روند رشد سهام زاگرس کمک کند، افزایش سرمایه و تجدید ارزیابی است، که لازم است بررسی این موضوعات نیز در دستور کار شرکت قرار گیرد.

  • منبع خبر : روابط عمومی هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر