مدیرعامل بیمه آسیا عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۲ را با رشد بیش از ۵۱ درصد، موفقیتآمیز توصیف کرد.
به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا، مسعود بادین نایب رییس هیأتمدیره و مدیرعامل بیمه آسیا گزارش مبسوطی از فعالیتهای این شرکت در سال ۱۴۰۲ را ارایه کرد.
وی اظهار داشت: بیمه آسیا با قریب به شصت و پنج سال سابقه بیمهگری در صنعت بیمه کشور، کوله باری از تجربه و خدمت، برنامهریزی هوشمندانه و هدفمند و گنجینهای از سرمایه انسانی کارآمد و متخصص، توانسته است اعتبار و خوشنامی خود را با تلاش ارزنده کارکنان و شبکه فروش توانمند در سال ۱۴۰۲ با ارایه خدمات با کیفیت و پرداخت به موقع خسارت زیاندیدگان، همچنان حفظ کند و مصمم است این مسیر موفقیتآمیز را با گامهای استوار و با انسجام بیش از پیش، در سال ۱۴۰۳ ادامه دهد.
تولید و خسارت
مسعود بادین درباره وضعیت پرتفوی بیمه آسیا اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۲۹ هزار و ۴۳۲ میلیارد تومان حقبیمه تولید شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۱ درصد افزایش داشت. در همین مدت، بیش از ۱۸ هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان خسارت به مردم و بیمهگذاران پرداخت شد و با توجه به پرداخت چند خسارت سنگین در سطح کشور، رشد این بخش نسبت به سال قبل از آن، به ۶۴ درصد رسید.
اصلاح ترکیب پرتفوی بیمه آسیا
مدیرعامل بیمه آسیا در ادامه اظهار داشت: سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه اصلاح ترکیب پرتفوی بر اساس ریسکسنجیهای درست و حرفهای صورت گرفت و خوشبختانه توانستیم ریسک رشتههای بیمهای را در سطح قابل قبولی کاهش دهیم. در این دوره ما شاهد کنترل ریسک در بیمههای ثالث، درمان و بدنه خودرو در بیمه آسیا هستیم و در همان حال سهم رشتههای کمریسک از جمله بیمههای حوادث، باربری و مسوولیت را در ترکیب پرتفوی خود افزایش دادهایم. در سال۱۴۰۲، رشته بیمه شخص ثالث و حوادث راننده ۴۰٫۲ درصد و رشته بیمه درمان نیز ۲۱٫۸ درصد از کل تولید بیمه آسیا را به خود اختصاص دادند که در رشته بیمه شخص ثالث و حوادث راننده ،۱٫۴ درصد کاهش نسبت به سال ۱۴۰۱ را شاهد هستیم. این ترکیب، در مقایسه با کل صنعت بیمه، از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است.
پرداخت خسارتهای بزرگ
مدیرعامل بیمه آسیا افزود: یکی از اتفاقات بسیار مهم دربیمه آسیا در سال ۱۴۰۲، که هم برای این شرکت و هم برای کل صنعت بیمه اثرات و بازتاب مثبت و گرانقدری به همراه داشت، پرداخت چندین خسارت بزرگ به زیاندیدگان بود. بیمه آسیا در راستای عمل به تعهدات قانونی خود و به منظور حمایت از واحدهای تولیدی و خدماتی داخلی، سال گذشته خسارتهای آتش سوزی ۵۵۰ میلیارد تومانی کارخانجات الکترواستیل مشهد و همچنین خسارت ۶۷ میلیارد تومانی شرکت داروسازی امین اصفهان و خسارت ۲۱ میلیارد تومانی باربری بینالمللی شرکت صالح چوب سپاهان را در کوتاهترین زمان ممکن پرداخت کرد و این اتفاق سبب شد این واحدهای تولیدی و اقتصادی کشور، بلافاصله فعالیت خود را مجددا آغاز کنند. به طور کلی، بیمه آسیا در سال ۱۴۰۲ به طور متوسط روزانه بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان خسارت به مردم پرداخت کرده است.
افزایش سرمایه شرکت
مسعود بادین درباره افزایش سرمایه بیمه آسیا در سال ۱۴۰۲، با تاکید بر اهمیت این موضوع اظهار داشت: سرمایه شرکت در مجمع عمومی فوقالعاده از ۳۱ هزار میلیارد ریال به ۳۵ هزار میلیارد ریال، افزایش یافت و این افزایش سرمایه از سود انباشته صورت گرفت که گام بلندی برای بیمه آسیا جهت حضور موثرتر و جدیتر در پروژههای بزرگ در بازار اتکایی خواهد بود.
رشد ۵۷ درصدی سپردهگذاریها
مدیرعامل بیمه آسیا تصریح کرد: در نتیجه عملکرد حرفهای در حوزه مالی و مدیریت نقدینگی در شرکت، سپردههای بانکی بیمه آسیا نسبت به سال قبل از آن، ۵۷٫۴ درصد رشد داشته است. این افزایش قابل توجه در سپردهگذاریها تاثیرات مثبتی در ارتقا توانمندی مالی و سودآوری شرکت به همراه دارد.
احقاق حقوق ۲۲۰ میلیارد تومانی
وی در ارتباط با احقاق حقوق ۲۲۰ میلیارد تومانی بیمه آسیا در سال گذشته، اظهار داشت: پس از سه دهه، با پیگیریهای قضایی مستمر و حمایت همهجانبه هیاتمدیره، خوشبختانه موفق شدیم ۲۲۰ میلیارد تومان از حقوق شرکت را در موضوع خرید یک قطعه زمین در تهران، محقق کنیم.
اخذ امتیاز مثبت از بیمه مرکزی
نایب رییس هیاتمدیره بیمه آسیا در ادامه، درباره یکی ازمهمترین دستاوردهای این شرکت در سال گذشته اظهار داشت: در بررسی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از عملکرد مدیرعامل، اعضای هیاتمدیره، معاونین و مدیران بیمه آسیا، فعالیت این شرکت بر اساس گزارش کمیته ارزیابی این سازمان در رعایت مصوبات شورایعالی بیمه، با بالاترین امتیاز، مثبت و شایسته تشویق ارزیابی شد.
بیمه آسیا در جمع یکصد شرکت برتر کشوری (IMI100)
وی افزود: در این سال بیمه آسیا برای هفتمین سال بر اساس ارزیابی سازمان مدیریت صنعتی کشور (IMI100)، در میان یکصد شرکت برتر ایران رتبه ۵۲ را کسب کرد و در میان شرکت بیمهای، در جایگاه برترین شرکت بیمهای قرا گرفت و سطح یک توانگری مالی بیمه آسیا با تایید نهاد ناظر، همانند سالهای گذشته، به قوت خود باقی است. از نظر کیفیت افشا و اطلاعرسانی مناسب به سهامداران نیز، بیمه آسیا همچنان رتبه نخست را در بین تمامی شرکتهای بیمهای به خود اختصاص داده است.
شفافیت صورتهای مالی بیمه آسیا
مدیرعامل بیمه آسیا یکی از ویژگیهای ارزشمند بیمه آسیا را شفافیت مالی آن خواند و گفت: در ارتباط با شفافیت مالی این نکته مهم است که برای دومین سال پیاپی، صورتهای مالی شرکت بیمه آسیا بدون بند حسابرسی به تصویب رسید، آن هم با توجه به این که حسابرس قانونی شرکت، سازمان حسابرسی کشور است و صورتهای مالی بیمه آسیا هم به تایید سازمان حسابرسی رسیده، هم بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر بر آن مهر تایید گذاشته است .
توسعه مراکز ارایه خدمات
مسعود بادین در ادامه گزارش خود، ارایه خدمات شایسته بیمهای به هموطنان در سراسر کشور را یکی از اولویتهای بیمه آسیا در توسعه خدمات خود توصیف کرد و اظهار داشت: بدین منظور پنج شعبه و باجه در نقاط دوردست کشور راهاندازی شد از جمله شعبه قشم، شعبه گچساران و باجه های خدمات بیمهای در شهرهای زابل، بندر ترکمن و لارستان. همچنین ساختمان جدید شعبه قم امسال به بهرهبرداری رسید و عملیات ساخت ساختمانهای شعب آبادان، دزفول و ساری نیز آغاز شد.
خدمات الکترونیکی
وی در این زمینه اظهار داشت: توسعه خدمات آنلاین و غیرحضوری برای مردم و مشتریان از سیاستهای موفقی بود که بیمه آسیا در سال ۱۴۰۲ آن را پیگیری و اجرا کرد و در این راستا سامانه «سیناد» به منظور پرداخت الکترونیکی خسارتهای درمانی، سامانه «آسیا سبا»” جهت صدور سریع، آسان و برخط انواع بیمهنامهها و همچنین داشبور مدیریتی جامع جهت کنترل تحلیلی و هوشمند عملکرد شبکه فروش در بیمههای عمر و پسانداز راهاندازی شد.
نقش صنعت بیمه در تحقق شعار سال ۱۴۰۳
مدیرعامل بیمه آسیا در ادامه در ارتباط با نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری با شعار جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: صنعت بیمه تمام تلاش خود را برای حمایت از اقتصاد و تولید از طریق ارایه خدمات به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی انجام خواهد داد. یقینا با حضور صنعت بیمه در عرضه اقتصادی و کسب و کار و از طریق جلب اعتماد عمومی، چشمانداز تحقق شعار سال۱۴۰۳ روشنترخواهد بود.
مدیرعامل بیمه آسیا در پایان ضمن قدردانی صمیمانه از حمایتهای بیشائبه سهامداران، تدابیر هوشمندانه هیاتمدیره، معاونین، مدیران و مشاوران، تداوم موفقیتهای بیمه آسیا در سالیان اخیر را نتیجه تلاش و کوشش کارکنان توانمند و شبکه فروش وفادار شرکت دانست و گفت: امید واثق دارم عملکرد بیمه آسیا در سال۱۴۰۳ ستودنی خواهد بود و به یاری خداوند متعال، تمام برنامههای پیشبینی شده را محقق خواهیم ساخت.
- منبع خبر : روابط عمومی بیمه آسیا
Sunday, 19 May , 2024