دبیر جشنواره پایتخت کتاب ایران از برگزاری جشن پایتخت کتاب ایران همزمان با نیمه دوم آبان‌ماه خبر داد و گفت: هنوز میزبان این جشن بزرگ مشخص نشده است.

به گزارش گویای خبر به نقل از خبرگزاری کتاب ایران، اسماعیل جانعلی‌پور با بیان این که جشن انتخاب پایتخت کتاب ایران همه ساله برگزار می‌شود، تأکید کرد: هر سال یک شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می‌شود که به نوعی تقدیر از خدمات مسوولان و مردم آن شهرستان در زمینه ترویج مطالعه است.

وی با اشاره به جنبه انگیزشی این انتخاب بیان کرد: پایتخت کتاب به نوعی مروج فعالیت‌های حوزه مطالعه و کتابخوانی محسوب می‌شود.

دبیر جشنواره پایتخت کتاب ایران با بیان این که پایتخت کتاب ایران توسط یک هیأت که وزیر ارشاد حکم آن‌ها را صادر می‌کند، انتخاب خواهد شد، تاکید کرد: اعضای این هیأت تا پایان مهرماه از داوطلبان پایتخت ایران بازدید و در جریان فعالیت‌های این شهرها قرار می‌گیرند تا در نهایت یک شهر معرفی شود.

جانعلی پور با بیان این که سمنان نخستین شهری بود که از زیرساخت‌های آن بازدید کردیم، ابراز کرد: اقدامات بسیار خوبی در این شهرستان برای ترویج مطالعه انجام شده است.

وی با بیان این که شهر پایتخت کتاب ایران در نهایت بعد از بازدید همه ۱۲ نامزد معرفی می شود، گفت: قدر مسلم این که جشن پایتخت کتاب ایران نیمه دوم آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود اما میزبان آن، در واقع پایتخت کتاب ایران خواهد بود که هنوز مشخص نشده است.

دبیر جشنواره پایتخت کتاب ایران گفت: ارائه طرح‌ها و فعالیت‌های حوزه مطالعه با مشارکت مردم، جلب مشارکت‌های عمومی در زمینه طرح‌های فرهنگی و کتابخوانی و استفاده از فناوری‌های نوین و … در زمره ملاک‌های بازدیدها است.

  • منبع خبر :  خبرگزاری کتاب ایران