وزیر کشور گفت: براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی حدود یک میلیون شغل در کشور ایجاد شده است.

 گویای خبر – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی روز دوشنبه در حاشیه نشست استانداران سراسر کشور به تشریح دستور کارهای این نشست پرداخت و گفت: مولدسازی دارایی در استان‌های سراسر کشور یکی از دستور کارهای مهم نشست بود و این موضوع با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی بحث شد.
وزیر کشور با بیان این که این مساله جزء دستور کارهای مهم دولت سیزدهم است؛ گفت:باید این کار به صورت دقیق از سوی استانداری‌های سراسر کشور با هدف کمک به تقویت فضای اشتغال در استان‌ها دنبال شود.
وی گفت: لازم بود چارچوب مسائل در استان‌ها با حضور استانداران بحث شود و در این خصوص، ابهامات و سوال‌های مطرح، مورد بحث قرار گرفت و اکنون کار به لحاظ اجرایی در فضای مناسبی قرار گرفته است.
دکتر وحیدی تاکید کرد: فروش اموال مازاد نباید تبدیل به هزینه جاری شود و از این محل برای سرمایه‌گذاری و پیشبرد طرح‌های عمرانی و اشتغال‌زا استفاده شود.
وی در ادامه با تاکید بر اصل بهره‌وری اظهار کرد: در این نشست توانمندسازی نیروی انسانی، کمبودها و نیازهای حوزه اداری کشور مورد گفت و گو و تبادل‌نظر قرار گرفت.
وزیر کشور به دستور کار سوم نشست یعنی اشتغال اشاره کرد و افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده در این نشست حدود یک  میلیون اشتغال در کشور ایجاد شده است.
وی ادامه داد: برای تقویت بحث اشتغال که مهم‌ترین مساله روز کشور است با کمک دستگاه‌های متولی این حوزه منابع خوبی در تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ پیش‌بینی شده است که ان شاءالله بتوانیم در حوزه تامین اشتغال قوی تر عمل کنیم.
دکتر وحیدی با تاکید بر دریافت منابع این تبصره‌ها در استان‌ها، گفت: آمادگی خوبی در استانداری‌ها برای ارتقای توان اشتغال کشور وجود دارد.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص تعطیلی مدارس هم گفت: تعطیلی مدارس، در شرایط اضطرار آلودگی هوا، با هدف حراست از سلامت دانش آموزان عزیز کشور اعمال می‌شود.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور