رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تلاش هستیم که حضور گردشگران خارجی را در ایران گسترش دهیم.

گویای خبر – به گزارش میراث آریا، «حرمت الله رفیعی»، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، درباره اقدامات اخیر انجمن گفت: هفته گذشته جلسه‌هایی با ۲۰۰ نفر از اصحاب گردشگری و مسئولین و نمایندگان داشتیم که طی آن برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دادیم. در این جلسه نسبت به ورود گردشگر از کشورهای همسایه صحبت کردیم و در تلاش هستیم که حضور گردشگران خارجی را در ایران گسترش دهیم.

او افزود: ما در زمینه معرفی خودمان با کوتاهی مواجه بودیم. ورود گردشگر به کشورهای مختلف از این جهت اهمیت دارد که توریست‌ها با فرهنگ و تمدن سایر کشورها آشنا می‌شوند. اما دخالت و دروغ‌پراکنی کشورهای بیگانه در خصوص مسائل داخلی کشور ما آزاردهنده است. با این حال، ایران، کشور امنی است و مردم آزادانه زندگی‌شان را می‌کنند. دخالت‌ کشورهای بیگانه مبنی بر این که ایران شرایط بحرانی دارد، حقوق مردم ایران را ضایع می‌کند.

رفیعی ادامه داد: شرایط بحرانی در کشور نمی‌بینیم و گردشگر خارجی در ایران به راحتی سفر می‌کند و تا به حال در اماکن گردشگری مشکل و معضلی نداشتیم.

او در خصوص ارتباط حضور گردشگران ایرانی و تلاش برخی کشورها برای ناامن نشان دادن کشورمان نیز گفت: حضور گردشگران در ایران هیچ ارتباطی با جریان ایران هراسی ندارد و رسانه‌های بیگانه هر موضوعی را به هم ربط می‌دهند که این اصلا درست نیست. در دو سال پی در پی معیشت مردم بر اثر کرونا مختل شده بود و امیدواریم شرایطی که به تازگی رونق گرفته دوباره بهتر شود.

  • منبع خبر : میراث آریا