خروج و تردد خودرو بدون پلاک از کارخانه ممنوع است، معاون فنی مهندسی پلیس راهور اعلام کرد: برابر قانون، کارخانجات خودروسازی مکلفند قبل از آن که وسیله نقلیه را به بازار عرضه نمایند آن را شماره گذاری کنند و تحت هیچ شرایطی خودرو از کارخانه نباید بدون پلاک خارج شود.

به گزارش گویای خبر به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدعلی زارع با اعلام این خبر اظهار داشت: اگر سازندگان خودرو ساز مقررات را رعایت نکنند و بدون پلاک اقدام به خارج نمودن خودرو از کارخانه نمایند، همکاران ما در سراسر کشور در صورت مشاهده نسبت به اعمال قانون و توقیف خودرو اقدام می کنند.

وی افزود: بر اساس این قانون سازوکاری در کارخانجات خودروساز پیش بینی شده است، بدین نحو که در هر یک از کارخانجات واحدی از شماره گذاری پلیس راهور مستقر هستند و به محض آنکه اطلاعات مالکین از طرف کارخانه به شماره گذاری ارسال می شود در سامانه ثبت و پلاک برای فرد اختصاص می یابد و در نهایت پلاک برابر دستورالعمل بر روی خودرو نصب و از کارخانه خارج می شود و زمانی که خودرو تحویل مالک می شود باید با پلاک باشد.

وی در خصوص استفاده از پلاک موقت و نصب آن روی خودروها بیان داشت. پلاک موقت کاربرد خاصی دارد. به عبارتی دیگر، کارخانجات خودروساز می بایست در خط تولید این خودروها را در جایی مستقر و پس از احراز اصالت آن ها، نسبت به شماره گذاری اقدام کنند. به همین دلیل کمبود فضای تولید در کارخانجات پلاک موقت طراحی شده است تا بتوانند خودروساز خودرو  را از نقطه A (خط تولید) به نقطه B (مقصد نصب پلاک) اقدام نمایند.

سرهنگ زارع با تاکید بر اینکه در حال حاضر زیرساخت برای تولید پلاک مهیا و پلاک ها در انبار موجود است و هیچ مشکلی نداریم، افزود: در هر صورت این یک تکلیف قانونی است و حتی در کمیته خودرویی به منظور کاهش التهاب بازار، خودروسازان متعهد شدند تحت هیچ شرایطی خودرو بدون پلاک را خارج نکنند.

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور افزود: از هموطنان تقاضا داریم، از دریافت خودرو بدون پلاک اکیداً خودداری نمایند، زیرا ممکن است در این حالت آن خودرو مجوز لازم را برای صدور پلاک نداشته باشد و با مشکلاتی روبرو شوند.

  • منبع خبر : ایرنا