دادستان کل کشور گفت: مسئولان اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی، تقنینی و قضایی باید نسبت به امر مهم بازنگری در قوانین و مقررات، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، آراء و احکام مربوط به حمایت از ماموران حافظ امنیت جامعه اقتدار، قاطعیت و اهتمام لازم را داشته باشند.

به گزارش گویای خبر به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری درباره درگیری اراذل و اوباش که منجر به شهادت جانشین پاسگاه انتظامی روستای بیدزرد شیراز شد و نقص قوانین و مقررات در این زمینه افزود: قانون ممکن است در مرحله اجرا نواقصی داشته باشد و این چنین نیست که در این خصوص قانون نداشته باشیم؛ قانون داریم اما باید متناسب با شرایط اصلاح شود.

وی اظهارداشت: کارشناسان باید قوانین مربوطه را بررسی و اصلاحات لازم را در آن پیش‌بینی کنند.

منتظری خاطرنشان کرد: البته اکنون مجلس شورای اسلامی در زمینه اصلاح و بازنگری قوانین اعلام آمادگی کرده و دولت هم پیش از این، لایحه‌ای در این خصوص به مجلس داده است که این مسأله را باید دنبال کنند.

دادستان کل کشور ابراز امیدواری کرد مجلس شورای اسلامی همکاری لازم را برای بازنگری و اصلاح قوانین حمایت از ماموران حافظ امنیت جامعه داشته باشد.

منتظری اضافه کرد: علاوه بر قانونگذاری و اصلاح قوانین که مربوط به مجلس شورای اسلامی است، بخشی نیز مربوط به اصلاح آیین نامه‌ها یا دستورالعمل‌ها است که در این زمینه، ستاد کل نیروهای مسلح نیز به دنبال برطرف شدن نقص قوانین است.

بر همین اساس ۱۴ بهمن امسال ستوان یکم علی اکبر رنجبر جانشین پاسگاه انتظامی روستای بیدزرد شیراز در درگیری با اراذل و اوباش به خیل یاران شهیدش پیوست؛ قاتل این شهید، روز جمعه ۱۵ بهمن ماه دستگیر شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در پی شهادت جانشین پاسگاه انتظامی روستای بیدزرد شیراز، ۱۵ بهمن در دستوری به دادستان‌های سراسر کشور تاکید کرد تا مساعدت و حمایت از ماموران حافظ امنیت جامعه با اقتدار و قاطعیت مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور نیز شنبه ۱۶ بهمن در نامه‌ای خطاب به رئیس کل دادگستری استان فارس، بر ضرورت تسریع در رسیدگی  تاکید کرد و گفت: پرونده شهادت مأمور نیروی انتظامی در شیراز به صورت فوق‌العاده دادرسی شود.

سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز شنبه ۱۶ بهمن ماه با تاکید بر اینکه اقتدار پلیس لازمه امنیت است، گفت: همه نهادها و دستگاه‌های ذیربط اعم از دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه پلیس مقتدر را در استقرار نظم، تامین امنیت و آرامش مردم همراهی کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی هم در این باره گفت: قانون بکارگیری سلاح توسط پلیس در مقابله با اراذل و اوباش خشن در قالب لایحه‌ای از سوی مسئولان انتظامی و امنیتی یا طرحی دوفوریتی در مجلس شورای اسلامی به طور جدی دنبال می شود.

علیرضا پاک فطرت اظهارداشت: این آمادگی اکنون در مجلس وجود دارد که اجازه بکارگیری سلاح را صرفا دربرابر اراذل و اوباش به پلیس بدهد.

وی اضافه کرد: دستگاه قضا، نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی نیز در خصوص وضع قوانین قوی تر کوتاهی کرده اند و باید این کار مهم زودتر صورت می‌پذیرفت تا شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

  • منبع خبر : ایرنا