براساس توافق‌نامه‌ای میان استانداری کرمان، شرکت خدمات بازرگانی دولتی ایران و شهرداری کرمان، دبیرخانه جشنواره ملی نان، در کرمان تشکیل شد.

گویای خبر – به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، در آیین اختتامیه اولین دوره جشنواره ملی نان در کرمان که عصر دیروز جمعه با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون وزیر جهاد کشاورزی و استان‌های شرکت‌کننده برگزار شد، استانداری کرمان، شرکت خدمات بازرگانی دولتی ایران و شهرداری کرمان برای تاسیس دبیرخانه دائمی جشنواره ملی نان در کرمان یک توافق‌نامه امضا کردند.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: این جشنواره یک کار ذوقی بود و در این مدت نشاط اجتماعی در شهر ایجاد کرد.

وی با اشاره به استقبال استان‌ها برای شرکت در این جشنواره و همچنین اشتیاق شهروندان اظهار داشت: جشنواره نان سال‌های بعد در سطح کشور گسترده‌تر خواهد بود و منتخبان آن در جشنواره ملی شرکت می‌کنند.

سعید راد معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران نیز گفت: در سال جاری حدود ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم خریداری کرده‌ایم که نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۸ درصد رشد دارد.

وی ادامه داد: میزان واردات ما در گندم حدود ۷۰ درصد کاهش داده شده است و این مهم‌ترین موفقیت دولت در دو سال اخیر است.

راد تصریح کرد: در بحث آرد کامل، بیشترین همکاری را با نانوایی‌ها و کسانی که پی‌گیر آرد کامل بودند، داشتیم و در بسیاری از استان‌ها، نانوایی‌ها و کارخانه‌های دارای نان و آرد کامل مشخص شده‌اند.

گفتنی است، نخستین جشنواره ملی نان ۱۱ تا ۱۴ مهر ماه جاری در کرمان برگزار شد.

 

 

  • منبع خبر : روابط عمومی استانداری کرمان