مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از راه‌اندازی دهکده لجستیک در بندر بوشهر خبر داد.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی در نشست هم‌اندیشی رؤسای بندری استان بوشهر که به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: برای رونق‌بخشی به فعالیت‌های بنادر استان بوشهر نگاهی مثبت و سازنده وجود دارد که این نگاه نویدبخش توسعه دریامحور در این استان است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در حوزه آموزش نیز با بهره‌گیری از تجارب و تخصص کارکنان سازمان برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح کارکنان در نظر گرفته شده ‌است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نمره قابل قبول بنادر استان بوشهر در شاخص‌های مختلف، در سال گذشته، تأکید کرد: برای دوچندان کردن ظرفیت‌های بندری و دریایی استان بوشهر، در راستای توسعه دریا محور در سال جاری، باید نگرش جدیدی در بنادر این استان اتخاذ شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: با هدف حمایت لجستیکی و پشتیبانی از عملیات تخلیه بارگیری در بندر بوشهر، دهکده لجستیک در این بندر راه‌اندازی می‌شود.

محمد شکیبی نسب توضیح داد: تاکنون سه محدوده برای راه‌اندازی دهکده لجستیک بندر بوشهر پیش‌بینی شده که با بهره‌گیری از نظرات مشاور یکی از نقاط در شهرستان بوشهر گزینه اصلی به‌شمار می‌رود.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت دهکده لجستیک در شورای امور زیربنایی استان حمایت ویژه‌ای از این طرح شده و تحقق آن بدون‌تردید زمینه‌ساز رونق بیش از پیش فعالیت‌های تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح‌کرد: اکنون عمده بنادر بوشهر نیاز مبرم به توسعه فضای انبار و بارانداز دارند؛ چراکه در کمبود فضا زمان انتظار شناور در برخی از بنادر استان افزایش یافته‌ است.

شکیبی نسب ادامه‌ داد: در سال گذشته میزان قابل توجهی از کالاهای اساسی از بندر بوشهر وارد کشور شد که این نشان از ظرفیت بالای این بندر برای واردات کالای اساسی و به‌ویژه پذیرش کشتی‌های زیر ۳۰ هزار تن است.

در این نشست رؤسای بنادر گناوه، دیر و دیلم دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در جهت پویایی هر چه بیشتر فعالیت‌های بندری ارایه کردند.

  • منبع خبر : روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی