دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی ششم تا هشتم دی ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش گویای خبر به نقل از وبدا، علیرضا طبیب‌خویی، دبیر علمی بخش بالینی دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی اظهار کرد: این رویداد قدیمی‌ترین و معتبرترین کنگره علوم اعصاب در کشور بوده و نقطه قوت آن قرارگیری گروه‌های بالینی و پایه علوم اعصاب در کنار یکدیگر است.

وی بابیان این که تبادل اطلاعات و همفکری این دو گروه در کنار هم می‌تواند، به خلق ایده‌های جدید و نوآوری در درمان بیماران کمک کند، ادامه داد: ۶۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده که در مراحل آخر داوری هستیم و در روزهای آینده پذیرفته‌شدگان مشخص می‌شوند.

طبیب‌خویی گفت: در این کنگره ابتکاری به خرج داده‌شده تا تعداد مقالات بیشتری به‌صورت سخنرانی در زمان کوتاه ۴ دقیقه‌ای ارائه شوند. همچنین قرار بود سمپوزیوم یک‌روزه «فناوری‌های نوظهور در جراحی مغز و اعصاب» به‌صورت متمرکز برگزار شود اما برای جذب مخاطب بیشتر، عناوین آن در برنامه هر سه روز کنگره گنجانده شد.

وی افزود: حدود ۶۰ میزگرد علمی و ۵ کارگاه آموزشی با موضوعاتی همچون نورومانیتورینگ، طراحی آزمون‌های شناختی و پردازش سیگنال‌های الکتریکی مغز در این رویداد علمی برگزار می‌شوند.

رضا خسروآبادی؛ دبیر علمی بخش علوم پایه دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی نیز گفت: متخصصان علوم پایه برای رسیدن به پاسخ سؤال‌های پژوهشی که در گروه‌های پزشکی بالینی مطرح می‌شود، همکاری می‌کنند و یا ایده‌های خودشان را با کمک پزشکان در بالین بیماران دنبال می‌کنند.

وی بابیان این که این همکاری باعث توسعه دانش علوم اعصاب می‌شود، ادامه داد: گروه‌های فنی مهندسی مانند مهندسان برق و کامپیوتر و همچنین دانش‌آموختگان ریاضی و فیزیک نیز به دلیل اهمیت استفاده از هوش مصنوعی و فناوری نوین در حوزه علوم اعصاب در دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی شرکت می‌کنند.

خسروآبادی یادآور شد: انجمن علوم اعصاب چین در این کنگره دو میزگرد علمی دارد، همچنین چندین سخنران از کشورهای آلمان و آمریکا نیز به‌صورت بر خط در کنگره حضور دارند.

وی اظهار کرد: برای ۵ گروه دکترای تخصصی علوم اعصاب، جراحان «مغز و اعصاب»، متخصصان «بیماری‌های مغز و اعصاب»، بیهوشی و روان‌پزشکی ۱۵ امتیاز بازآموزی و برای پزشکان عمومی، متخصصین رادیولوژی، رادیوانکولوژی، پرتودرمانی، کاردرمانی، فیزیوتراپی، ارگونومی، گفتاردرمانی و شنوایی‌سنجی ۱۰٫۵  امتیاز بازآموزی در نظر گرفته‌شده است.

دبیر علمی بخش علوم پایه دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی افزود: متخصصان طب فیزیکی، علوم توان‌بخشی، بیماری‌های داخلی، طب سالمندی، کایروپرکتیک، فارماکولوژی و روانشناسی بالینی و فوق تخصص «خون و سرطان» ۷٫۵ امتیاز بازآموزی و فوق تخصص‌های مراقبت‌های ویژه، اعصاب کودکان و روان‌پزشکی کودکان و داروسازان ۴٫۵  امتیاز بازآموزی با شرکت در این کنگره کسب می‌کنند.

  • منبع خبر : وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی