بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی (هامکس ۱۴۰۲) با حضور مقامات روز چهارشنبه (سوم آبان ماه) آغاز به کار خواهد کرد.

 گویای خبر – بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی (هامکس ۱۴۰۲) از روز سوم لغایت ششم آبان‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی برگزار و روبان افتتاح این نمایشگاه توسط جامعه مخاطب اصلی صنعت لوازم خانگی یعنی بانوان (بانوی نوجوان، خانه‌دار و کارآفرین) بریده خواهد شد.

با توجه به موضوعیت بیست و سومین نمایشگاه هامکس ۱۴۰۲ که با حضور گروه‌های کالایی انرژی‌بر در تهران برگزار می‌شود، انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران در نظر دارد تا فاز دوم نمایشگاه لوازم خانگی را نیز به زودی با حضور کالاهای غیرانرژی‌بر برگزار کند که متعاقباً اطلاع‌رسانی آن صورت خواهد گرفت.

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی (هامکس ۱۴۰۲) در مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع و با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت که از این تعداد ۱۷ شرکت خارجی و ۱۲ نمایندگی هستند در گروه کالایی لوازم خانگی انرژی‌بر (لوازم برقی و گازی و قطعه‌سازان) طی چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

همچنین انجمن ملی صنایع لوازم خانگی به عنوان مجری برگزارکننده بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی با سه محور اصلی (امیدآفرینی و کاهش مهاجرت جوانان، نقش زنان در توسعه صنعت لوازم خانگی و نقش صنعت لوازم خانگی در کاهش اثرات تحریم و اقتصاد مقاومتی) اقدام به برگزاری نمایشگاه هامکس ۱۴۰۲ با رتبه A پلاس کرده است.

در این دوره از نمایشگاه صنعت لوازم خانگی ایران برنامه‌ و رویدادهای بسیار متنوعی که برخی از آن‌ها برای اولین بار در صنعت لوازم خانگی برگزار خواهد شد، طراحی شده است که می‌توان به تورهای دانشجویی و دانش‌آموزی، نخستین رویداد Ted talk صنعت لوازم خانگی، نخستین رویداد  Tech tourصنعت لوازم خانگی، میز خدمت و میز اشتغال اشاره کرد.

بازدید تورهای دانشجویی و دانش‌آموزی از هامکس۱۴۰۲ با هدف ارتباط موثر و دوسویه اجرایی و عملیاتی بین صنعتگرانِ دومین صنعت پیشران لوازم خانگی و مراکز علمی و آموزشی، دانشگاه‌ها، مدارس و …  در قالب تور صنعتی – فرهنگی «راهیان پیشرفت» برگزار خواهد شد. همچنین دانش‌آموزان در این تور، ضمن آشنایی با چرخه و فرآیند کارآفرینی و تولید و ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی با مشاغل و ظرفیت‌های موجود در این صنعت آشنا خواهند شد.

همچنین رویداد Ted talk با هدف انتقال تجربه خبرگان، نخبگان و صنعتگران با حضور ۱۰ سخنران برگزار خواهد شد؛ این رویداد در روز اول نمایشگاه هامکس ۱۴۰۲ در سالن شماره یک نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

همچنین به موجب نقش صنعت لوازم خانگی در ایجاد اشتغال پایدار به عنوان دومین صنعت پیشران در کشور، انجمن ملی صنایع لوازم خانگی به عنوان مجری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی طرح «میز اشتغال» را با هدف ورود کارجویان مرتبط با صنعت لوازم خانگی به این حوزه طراحی و برنامه‌ریزی کرده است.

در پایان لازم به ذکر است دفتر خدمات کسب‌وکار وزارت صمت در قالب برپایی «میز خدمت» در هامکس ۱۴۰۲، اقدام به دعوت برخی از مسوولان در راستای پاسخ‌گویی و ارائه راهکار به مشکلات و دغدغه برخی از تولیدکنندگان و صنعتگران خواهد کرد.