مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در حال حاضر دو میلیون بیمار صعب‌العلاج نشان‌دار شده و تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

گویای خبر – به گزارش وبدا، دکتر محمد مهدی ناصحی با بیان این که در حال حاضر ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: ۹۵ درصد از هزینه‌های بستری افراد تحت پوشش بیمه روستایی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی در خصوص اهم خدمات این سازمان به افراد فاقد بیمه افزود: پنج دهک اول جامعه که بیشتر از اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه هستند، دارای بیمه همگانی بوده و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند. ضمن این که افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

ناصحی ادامه داد: درحال حاضر دو میلیون بیمار صعب‌العلاج در سامانه‌های بیمه سلامت نشان‌دار شده و تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند. البته افراد بیشتری هم تحت پوشش صندوق بیمه صعب‌العلاج قرار دارند که هنوز نشان‌دار نشدند. اعتبار صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در حال حاضر ۷ هزار میلیارد تومان است که برای سال‌های آینده باید افزایش پیدا کند.

وی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در کشور اظهارداشت: اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی به بیش از ۹۸ درصد در کشور رسیده و هدف نهایی، الکترونیکی شدن اقدامات و خدمات است. خوشبختانه وزارت بهداشت پی‌گیر راه‌اندازی کامل پرونده الکترونیک سلامت بوده و امیدواریم این مهم هرچه سریع‌تر به مرحله نهایی رسد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: سازمان بیمه سلامت خدمات توانبخشی را نیز تحت پوشش قرار داده و تعرفه بیماران اوتیسم حتی در بخش خصوصی نیز پرداخت می‌شود.

دکتر ناصحی با تاکید برنقش ویژه بیمه سلامت در خدمات‌دهی به زوجین نابارور در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت گفت: سالیانه دو هزار میلیارد تومان برای درمان ناباروری در کشور توسط بیمه سلامت پرداخت شده و ما امیدواریم حمایت‌های بیمه بتواند بخشی از هزینه‌های ناباروری را کاهش دهد.

وی افزود: امسال ۱۷ خدمت دندان پزشکی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است و برای مادران باردار این خدمات در مراکز دولتی به صورت رایگان انجام می‌شود.

ناصحی بیان کرد: از سوی وزارت بهداشت و بیمه سلامت به صورت مشترک، شیر خشک در سامانه تی تک به ثبت می‌رسد و شیرخشک بر اساس سهمیه به افراد و مصرف‌کنندگان واقعی تعلق می‌گیرد.

  • منبع خبر : وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی,