وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی سید عباس حسینی را به عنوان معاون وزیر و رئیس جدید سازمان حج و زیارت منصوب کرد.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر محمدمهدی اسماعیلی با توجه به اتمام مدت مأموریت سید صادق حسینی ، با قدردانی  از زحمات وی در دورۀ مسئولیت، سید عباس حسینی را به عنوان معاون وزیر و رئیس جدید سازمان حج و زیارت منصوب کرد.

سید عباس حسینی از مدیران پرسابقه سازمان حج و زیارت با بیش از ۲۵ سال سابقه مدیریت و امور اجرایی در مسئولیت‌های مختلف سازمان حج و زیارت است. این نخستین مرتبه است که یکی از مدیران رشدیافته در بدنۀ این سازمان از سطح کارشناسی تا مدیریت به ریاست این سازمان منصوب می‌شود. مدیر حج و زیارت استان تهران، مدیر حج و زیارت استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل برنامه‌ریزی تدارک و امور رفاهی سازمان حج و زیارت، مدیرکل اسکان و تغذیه، مسئول ستاد مناطق در مکه و مدینه، ریاست و عضویت کمیسیون‌های مختلف حج و عمره و عتبات از جمله سوابق رئیس جدید سازمان حج و زیارت است.

در حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به سید عباس حسینی و مأموریت‌های دورۀ جدید سازمان حج و زیارت آمده است:

نظر به سوابق و تجربیات ارزشمند جناب‌عالی در سازمان حج و زیارت، به موجب این حکم به عنوان «معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت» منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از درگاه خداوند متعال، ضمن تعامل و همکاری با نمایندۀ محترم ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه انسانی خدوم و کارآمد در جهت تقویت خدمات خالصانه به حجاج، متعمرین و زائران عتبات مقدسه و گسترش معرفت زیارت، قرین توفیق و یاری پروردگار متعال باشید. با امعان نظر به اهداف و شرح وظایف سازمان حج و زیارت، ضروری است موارد ذیل به عنوان مأموریت و رویکردهای اصلی مورد توجه قرار گیرد:

– پی‌گیری مطالبات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگزاران حج و زیارت به ویژه منویات و توصیه‌های مدنظر معظم‌له در پیام‌های سالانۀ حج

– توجه ویژه به ظرفیت جهانی زیارت اربعین و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در خصوص مسائل اجرایی اربعین حسینی(ع) و تبدیل ایران به مهم‌ترین مسیر نهضت جهانی اربعین برای زائران و مسلمانان کشورهای منطقه

– اهتمام لازم برای حفظ جایگاه و شأن حجاج و زائران ایرانی با حفظ عزت و کرامت ایشان

– چابک‌ کردن ساختار نیروی انسانی سازمان و استفاده مضاعف از سرمایۀ انسانی متخصص، متعهد و جوان در کنار مدیران خبره

– تقویت حوزۀ کارگزاری و حرکت سازمان به سوی نهاد هوشمند و ناظر عالی در زمینه حج و زیارت

– برنامه‌ریزی برای زیارت‌های ارزان، آسان و تنظیم بهای تمام‌شده زیارت حج و عتبات مقدسه

– سیاست‌گذاری جامع در امور حج و زیارت و هماهنگی با نهادها و دستگاه‌های مسئول با استفاده از ظرفیت دبیرخانه شورای عالی حج و زیارت

– صدور مجوز و نظارت بر دفاتر خدمات زیارتی و کاروان‌های حج و زیارت بر اساس دستورالعمل‌های قانونی

– ارتقای سطح آگاهی زائران و کارگزاران حج و زیارت با تکیه بر آموزش پیش از اعزام در جهت بالا بردن معرفت دینی و شناخت ضوابط قانونی و فرهنگی کشورهای میزبان

– توجه ویژه به بحث سلامت حجاج و زائران هنگام اعزام، اسکان در کشور مقصد و بازگشت به میهن اسلامی با هماهنگی دستگاه‌های مسئول در امر بهداشت و درمان.

گفتنی است سازمان حج و زیارت یکی از سازمان‌های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می‌رود که رئیس آن همزمان معاون وزیر فرهنگ نیز است.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی