رئیس کمیسیون ملی نشان تجاری منصوب شد
وزیر صنعت، معدن و تجارت طی حکمی، رئیس کمیسیون ملی نشان تجاری و کمیسیون ملی ساماندهی تبلیغات نشانهای تجاری را منصوب کرد.
به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت صمت، «عباس علیآبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حکمی «علیرضا شاهمیرزایی» را بهعنوان رئیس کمیسیون ملی نشان تجاری و کمیسیون ملی ساماندهی تبلیغات نشانهای تجاری را منصوب کرد.
بر اساس این گزارش، در راستای اجرای مواد (3) و (6) آئیننامه ساماندهی تبلیغات کالاها و خدمات، موضوع ماده (8) قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور، ابلاغی طی تصویب نامه شماره 83983/ت52207 هـ هیأت محترم وزیران و به استناد احکام شماره 1205463 مورخ 20/7/1402 و شماره 1205267 مورخ 20/7/1402 وزیر صنعت، معدن و تجارت، «کمیسیون ملی نشان (برند) تجاری» و «کمیسیون ساماندهی تبلیغات نشانهای تجاری» که با هدف توسعه و ارتقای جایگاه نشان تجاری محصولات ایرانی و ساماندهی تبلیغات نشانهای تجاری داخلی، کمک به تشکیل نظام ارزشگذاری نشان و یا برند، راهبری و انتخاب نشان و ویژندهای ملی، کمک به توسعه مبانی نشان جغرافیایی و فرهنگ سازی و توسعه ساختار تبلیغات و فناوری تبلیغات در صنعت تشکیل میشود.
این کمیسیونها که با حضور نمایندگان وزارتخانههای جهاد کشاورزی، امور خارجه، دادگستری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمانهای ملی استاندارد ایران، ثبت اسناد و املاک کشور و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و رؤسای اتاقهای بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اصناف و تعاون ایران تشکیل میشود، وظیفه دارد تا با ارائه راهکارها و استفاده از همه ظرفیتهای دستگاهها، زمینه توسعه هرچه بیشتر نشانهای ملی را فراهم آورده و سازوکاری ایجاد کند تا این برندها در معرض دید عموم مردم جامعه قرار گرفته و تولید ملی با پشتوانه حمایت مردمی محقق شود.