سرپرست اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز از راه‌اندازی خط تولید جدید انسولین نسل جدید در ایران توسط سرمایه‌گذار خارجی در استان البرز خبر داد.

به گزارش گویای خبر به نقل از شادا، حسین جلیل پیران سرپرست اداره‌کل اموراقتصادی و دارایی استان البرز با اعلام مطلب فوق افزود: خط تولید جدید انسولین نسل جدید با نام تجاری «رایزودگ» برای اولین بار در ایران توسط سرمایه‌گذار خارجی از کشور دانمارک در کارخانه دارویی نوونوردیسک واقع در شهرک دارویی صنعتی برکت استان البرز و با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان، رئیس سازمان غذا و دارو، نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی تهران، نمایندگان وزارت امور خارجه و جمعی از کارکنان سفارت دانمارک در ایران راه‌اندازی شد.

وی خاطرنشان ساخت: شرکت نوونوردیسک به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده داروهای دیابت به ویژه انسولین در جهان به شمار می‌رود و به تنهایی افزون بر نیمی از انسولین مصرفی در دنیا را تولید می کند.

جلیل پیران در ادامه گفت: این شرکت معتبر داروسازی دانمارکی نزدیک به یک قرن پیش فعالیت خود را آغاز کرده و محصولات تولیدی خود را امروز در بیش از ۱۷۰ کشور عرضه می‌کند.

وی افزود: قبل از ایران، شرکت نوونوردیسک کارخانجات تولیدی خود را برای تولید انسولین در آمریکا، فرانسه، برزیل، چین، روسیه و ژاپن نیز توسعه داده بود. ایران نیز هفتمین کشوری است که خارج از مرزهای دانمارک میزبان سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کارخانه محصولات این شرکت بین‌المللی است.

  • منبع خبر : شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)