مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از راه‌اندازی سامانه تیکتینگ به‌ منظور تسهیل تامین داروهای گرانِ تک‌نسخه‌ای خبر داد و تاکید کرد که پزشکان برای جلوگیری از تحمیل مشکلات تامین و هزینه‌های سنگین به بیماران، داروهای فهرست رسمی کشور را تجویز کنند.

گویای خبر – به گزارش ایسنا، دکتر محمد پیکان‌پور اظهار داشت: در سال‌های گذشته بیماران برای تهیه داروی تک نسخه‌ای باید به سازمان غذا و دارو مراجعه می‌کردند، اما خوشبختانه به‌تازگی با راه‌اندازی سامانه تیکتینگ به آدرس khedmat.fda.gov.ir این خدمات در بستر الکترونیک به بیماران ارائه می‌شود.

وی افزود: بیماران برای دریافت داروهای تک نسخه‌ای خود می‌توانند با مراجعه به سامانه تیکتینگ، ثبت‌نام کرده و با بارگذاری مدارک پزشکی خود و دریافت تاییدیه، به داروخانه معرفی شده مراجعه و داروی خود را دریافت کنند.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به مشکلات بیماران در تهیه داروهای تک نسخه‌ای و زمان تحویل دارو نیز، اظهار کرد: فهرستی از مصرف یک ساله داروهای تک نسخه‌ای تهیه و با قیمت بسیار مناسب‌تر در فراخوان، در دستور تامین قرار گرفته که امیدواریم از این پس مشکلات بیماران در این حوزه نیز حل شود.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که داروهای تک نسخه‌ای هم از لحاظ تحمیل هزینه‌های سنگین و هم تامین برای بیمار مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند که پزشکان باید برای جلوگیری از ایجاد این مسائل، حسب قوانین بالادستی، داروهای فهرست رسمی کشور را برای درمان بیماران تجویز کنند.

  • منبع خبر : ایسنا