وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی سامانه جدید نیروهای متقاضی کار در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در این سامانه همه نیروهای فاقد اشتغال بر اساس مهارت‌های خود به بازار کار معرفی می‌شوند.

 گویای خبر – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در آیین اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره ملّی امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه با حضور آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» ریاست محترم جمهور، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان تشکل‌های کارگری و جمعی از مدیران حوزه‌های مرتبط، با تقدیر از اهتمام و توجه ویژه رئیس‌جمهور به موضوعات جامعه کار و تولید اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی از ابتدای فعالیت دولت مردمی تأکیدات ارزشمندی در خصوص ارتقای رفاه کارگران و رفع دغدغه‌های آنان، ایجاد اشتغال و صیانت از نیروی کار داشته‌اند.
وی با بیان این‌که از ابتدای هفته کارگر برنامه‌های متنوعی در سطح ملی و استانی برگزار گردیده است، گفت: تجدید میثاق و بیعت با مقام معظم رهبری اقدام ارزشمندی به مانند گذشته بود که موجب تبیین نکات مهم و اشارات هدایتگرانه ایشان خطاب به دولتمردان و جامعه کار و تولید شد.
مرتضوی با بیان نکات ارزشمند دیدار مقام معظم رهبری با کارگران، اظهار داشت: تأکید ویژه مقام معظم رهبری به وفاداری جامعه کارگری در سال‌های انقلاب اسلامی پرچم افتخار و روشنی‌بخش راه فعالان این عرصه بود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دیدار مقام معظم رهبری در دو بخش گزارش اقدامات و برنامه‌های آینده وزارتخانه تشریح شد.
وی به تبیین برخی دستاوردهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت و گفت: آماده‌سازی زیرساخت‌ها و اجرای طرح آزمایشی کالابرگ الکترونیک در سراسر کشور، راه‌اندازی سامانه جامع پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، آغاز عملیات احداث ۵۶ هزار و ۸۰۳ واحد مسکونی جهت تأمین مسکن مددجویان نیازمند تحت پوشش بهزیستی، پذیرش یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید تأمین اجتماعی از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم و جذب ۳۱۷ هزار نفر بیمه‌شده جدید از جامعه کشاورزان، روستائیان، عشایر در سال ۱۴۰۱ و افزایش مستمری از مهم‌ترین این موارد است.
مرتضوی از راه‌اندازی سامانه جدید نیروهای متقاضی کار در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: در این سامانه همه نیروهای فاقد اشتغال بر اساس مهارت‌های خود ثبت شده و براساس نیاز بازار کار و مجموعه‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی معرفی می‌شوند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار امیدواری کرد با تکمیل و طراحی سامانه‌های مختلف بتوان نظام جامع آماری حوزه اشتغال کشور را تثبیت کرد.

  • منبع خبر :  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی