راه بومی‌سازی در فولاد مبارکه ادامه دارد/همکاری فولاد مبارکه با ۶۸۰ شرکت دانش‌بنیان

پنل تخصصی «مسیر پیشرفت» با موضوع بومی‌سازی در شرکت فولاد مبارکه روز گذشته در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه متافو 1403 برگزار شد.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، این پنل تخصصی با حضور مصطفی عطایی‌پور معاون خرید شرکت فولاد مبارکه، علی‌یار عراقی مدیر برنامه‌ریزی و پشتیبانی خرید فولاد مبارکه و مهدی شهیدی رییس بومی‌سازی شرکت فولادمبارکه در سالن گروه فولاد مبارکه برگزار شد.

مصطفی عطایی‌پور، معاون خرید شرکت فولاد مبارکه در این نشست تخصصی گفت: این که در فولاد مبارکه همه ساخت داخل را باور دارند، ما ساخت داخل را موازی با تأمین از خارج دنبال می‌کنیم و تا مادامی که از کیفیت این محصول اطمینان حاصل کنیم خرید خارجی را حذف خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر فولاد مبارکه با ۶۸۰ شرکت دانش بنیان قرارداد همکاری دارد و ما باور داریم که راه بومی‌سازی در این شرکت ادامه خواهد داشت.

در ادامه این نشست، علی‌یار عراقی، مدیر برنامه‌ریزی و پشتیبانی خرید فولاد مبارکه اظهار کرد: در فولاد مبارکه کنترل مدیریت وجود دارد، اول توجیه اقتصادی بومی‌سازی را چک می‌کند و آینده‌نگری ما در این زمینه کاهش خرید از خارج است.

مدیر برنامه‌ریزی و پشتیبانی خرید فولاد مبارکه تاکید کرد: نگاه به بومی‌سازی در فولاد مبارکه سرمایه‌گذاری است و به هزینه دیده نمی‌شود، دهه ۸۰ مدیریت ساخت در فولاد مبارکه ایجاد شده، آن زمان ما راحت‌تر واردات می‌کردیم و تحریمی وجود نداشت، اما امروز افتخار می‌کنیم که ۱۰۰ هزار کد متریال فولاد مبارکه ساخت داخل است.

مهدی شهیدی، رییس بومی‌سازی شرکت فولادمبارکه نیز در این پنل تخصصی بیان کرد: بحث بومی‌سازی یک رسالت برای تک تک اجزای سازمان فولاد مبارکه است، بر این اساس فرایند بومی‌سازی را جهت کاهش ریسک به صورت تیم ورک انجام می‌دهیم.

شهیدی افزود: در رابطه با بحث همکاری و توسعه بازار به شرکت‌هایی که با ما کار می‌کنند باید این نکته را متذکر شویم که فولاد مبارکه هیچ وقت رقیب و یا در مقابل شرکت‌هایی که کالا تأمین می‌کنند و بومی‌سازی می‌کنند، نیست. ما یک فرایند و کار تیمی را با این شرکت‌ها آغاز می‌کنیم تا به محصول برسیم، چشم‌انداز نهایی ما این است که شرکتی که با ما همکار است صاحب برند تجاری شده و سبد محصولش کامل شود و در نهایت بتواند در بازارهای بین‌المللی با رقبای خارجی رقابت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا