رسالت و ماموریت شرکت سرمایه‌گذاری «شهر آتیه»، حداکثرسازی ارزش دارایی سهامداران و ایفای نقش مسؤولیت اجتماعی با هدف توسعه پایدار شهری است.

 گویای خبر – شرکت سرمایه‌گذاری «شهر آتیه» امین سرمایه‌گذاران، همراه شهرداری‌ها و بازوی توانمند بانک شهر در زمینه ارایه خدمات مهندسی، تدارک و تأمین، ساخت و تأمین مالی در حوزه عمران و توسعه شهری است.

ارزش‌های اصلی شرکت مبتنی بر ایفای مسؤولیت‌های اجتماعی در راستای بهبود کیفیت زندگی شهروندان، استقرار تفکر سیستمی در مدیریت پایدار شهری، تخصص‌گرایی و تجربه‌گرایی در انتخاب پیمانکاران و سازماندهی تیم‌های کاری، ایجاد اعتماد در ذی‌نفعان از طریق ارایه خدمات پایدار و با کیفیت و برقراری روابط بلندمدت با ایشان و تفکر بین‌المللی در توسعه کسب و کار است.

نقش شرکت سرمایه‌گذاری شهر آتیه در حوزه توسعه شهری، مدیریتِ کلانِ پروژه‌های عمرانی در کشور به عنوان توسعه‌دهنده کلان (Master Developer) بر پایه مدل کسب و کار است. بنابراین این شرکت جزء معدود شرکت‌های کشور است که به ارایه زنجیره‌ای کامل و به هم پیوسته از خدمات فنی مهندسی، بازرگانی و تأمین، ساخت و مهم‌تر از همه، تأمین مالی که دغدغه نخست پروژه‌های عمرانی در کشور است، می‌پردازد.

شرکت سرمایه‌گذاری شهر آتیه به واسطه برخورداری از ارتباط قوی با شهرداری‌های سراسر کشور و سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی از یک سو، بهره‌مندی از شبکه گسترده پیمانکاران و عرضه‌کنندگان متخصص داخلی و خارجی از سوی دیگر و به پشتوانه مالی، اعتباری و خوشنامی بانک شهر، مرکز ثقل اجرای پروژه‌های عمران و توسعه شهری در کشور است و از این حیث از جایگاهی ممتاز و متمایز در کشور برخوردار است.

برای دستیابی به این هدف بزرگ، شرکت سرمایه‌گذاری شهر آتیه، ارزش‌های زیر را سرلوحه تمام فعالیت‌های خود قرار داده است:

– تفکر سیستمی در مدیریت پایدار شهری

– تخصص‌گرایی و تجربه‌گرایی در انتخاب پیمانکاران و سازماندهی تیم‌های کاری

– ایجاد اعتماد در ذی‌نفعان از طریق ارایه خدمات پایدار و باکیفیت

– داشتن تفکر بین‌المللی در زمینه توسعه کسب و کار

مهم‌ترین عرصه‌های نقش‌آفرینی

– سرمایه‌گذاری در همه بخش‌های خصوصی و دولتی، خرید انواع سهام مشارکت در سایر شرکت‌ها اعم از داخلی و خارجی از طریق تملک سهام شرکت‌های جدید یا خرید سهام شرکت‌های موجود، مؤسسات مالی، اعتباری، کارگزاری‌ها و شخصیت‌های حقوقی

– شرکت در انواع پروژه‌های ساختمانی و عمرانی اعم از طراحی، نظارت و اجرا

– انجام مطالعات و بررسی‌های اقتصادی فنی و مالی مدیریتی یا ایجاد شرکت‌ها و مؤسسات مطالعاتی ذی‌ربط

– پی‌گیری و اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در همه فعالیت‌های اقتصادی

– اخذ تسهیلات بانکی به صورت ریالی و ارزی، انتشار اوراق مشارکت

– شرکت در مناقصات و مزایدات بخش دولتی و خصوصی

– اخذ و اعطای نمایندگی‌های داخلی و خارجی

– انجام هرگونه فعالیت مجاز اقتصادی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با موضوع فعالیت‌های شرکت مرتبط باشد.

– صادرات و واردات همه کالاهای مجاز بازرگانی

سهامداران

سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری شهر آتیه، به ترتیب شامل گروه مالی شهر، بانک شهر، شرکت لیزینگ شهر، شرکت صرافی شهر و شرکت مسکن و ساختمان جهان می‌باشند که در ادامه، به جزییات سهم هر یک از آنها اشاره شده است.

شرکت سرمایه‌گذاری شهر آتیه (سهامی خاص) از جمله شرکت‌های صد در صدی گروه مالی شهر می‌باشد. سرمایه شرکت در ابتدای تأسیس مبلغ ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال منقسم به ۱۰۰/۰۰۰ سهم ۱/۰۰۰ ریالی بوده که طی چندین مرحله از سال ۱۳۸۶ تا سال ۱۳۹۹ به شرح جدول زیر افزایش یافته است:

تاریخ افزایش سرمایه مبلغ کل سرمایه
۸۶/۱۱/۰۶ ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال
۸۷/۰۸/۱۱ ۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال
۹۱/۰۲/۰۹ ۷۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال
۹۳/۱۲/۲۷ ۱/۵۸۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال
۹۹/۱۲/۲۷ ۱۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال

در حال حاضر، سرمایه شرکت بالغ بر ۱۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال مشتمل بر ۱۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ سهم ۱/۰۰۰ ریالی بوده و ترکیب سهامداران شرکت به شرح زیر می‌باشد:

صاحبان سهام تعداد سهام درصد سهام مبلغ سهام (ریال)
شرکت گروه مالی شهر ۹/۹۸۴/۱۹۷/۰۴۰ ۹۹ ۹/۹۸۴/۱۹۷/۰۴۰/۰۰۰
بانک شهر ۱۵/۷۹۹/۹۶۰ ۱ ۱۵/۷۹۹/۹۶۰/۰۰۰
شرکت لیزینگ شهر ۱/۰۰۰ ۰ ۱/۰۰۰/۰۰۰
شرکت صرافی شهر ۱/۰۰۰ ۰ ۱/۰۰۰/۰۰۰
شرکت مسکن و ساختمان جهان ۱/۰۰۰ ۰ ۱/۰۰۰/۰۰۰
جمع __ __ ۱۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰

 

  • نویسنده : امیرمحمد سلیمانی