معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور اعلام کرد: رسیدگی به وضعیت مرزنشینان از اولویت‌های دولت سیزدهم در راستای ماندگاری جمعیت در نقاط مرزی است.

 گویای خبر – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، محسن کوشش‌تبار با بیان این مطلب در ششمین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات خراسان جنوبی که به ریاست استاندار و در محل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: برای پیشرفت استان نیاز به بلند پروازی است که یکی از آنها، بحث فرودگاه‌ها و حمل و نقل است که باید بیش از گذشته از این ظرفیت در راستای توسعه خراسان جنوبی استفاده شود.
وی با بیان این که مشکلات سد راه تولیدکنندگان استان باید در ستاد تسهیل بررسی و حل شود، عنوان کرد: خراسان جنوبی بیش از گذشته در عرصه تولید رخ نمایی کرده اما پیشرفت بیشتر به اقدام جهادی مسئولان نیاز دارد.
معاون اقتصادی وزارت کشور به انسجام و همدلی بین مسئولان خراسان جنوبی در جهت رفع مشکلات مختلف استان اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان با وجود تمامی مشکلات موجود اقدامی ارزشمند و بزرگ است.
کوشش‌تبار عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۷۱ درصد تحقق اشتغال استان محقق شده که میانگین کشوری ۵۵ درصد است  و این امر در سایه همدلی رقم خورده است.
وی با تأکید بر این که خراسان جنوبی توانمندی‌های بالقوه‌ای به خصوص در بخش کشاورزی و معادن دارد که باید با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بالفعل شود، بیان کرد: در حوزه‌ های معادن و تولیدات دانش بنیان این استان سرآمد است و حرف‌هایی برای گفتن دارد که باید روند پیشرفت در زمینه‌‌های  مستعد ادامه‌دار باشد.
کوشش‌ تبار با بیان این که تکمیل زنجیره ارزش افزوده محصولات استان باید در اولویت قرار گیرد، عنوان کرد: لازم است ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جدی‌تر از گذشته در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی فعال شود و بخش خصوصی تغییر و تحول در نگاه مسئولان را حس کند.
وی از برگزاری ستاد تسهیل ملی، خاص رفع مشکلات واحدهای تولیدی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: مشکلات واحدهای تولیدی که در استان قابل رفع نیست در ستاد ملی مورد بررسی قرار گرفته و برای آن راهکار ارائه خواهد شد.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور