یک شرکت خلاق در حوزه انیمیشن، توانسته محصولات پربازدیدی را برای کودکان تولید کند که عمدتا سریال و مجموعه بوده است.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صنایع خلاق در حال حاضر با توجه به رشد بسیار خوبی که در اقتصاد کشورها و درآمد حاصل از تولید ناخالص بازی می‌کنند در حال یافتن جایگاه خود از لحاظ اقتصادی و فرهنگی هستند.

صنعت انیمیشن یکی از شاخه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های صنایع خلاق است که در جهان به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سرعت در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حال رشد است. این صنعت علاوه بر سودآوری و درآمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زایی بالا، تاثیرگذاری بر جنبه فرهنگی نیز دارد و از آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جا که کودکان و نوجوانان طیف وسیعی از مخاطبانش را تشکیل می‌دهند، در تربیت نسل آینده تاثیر نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

توسعه صنعت انیمیشن در ایران

انیمیشن رسانه‌ای است که می‌تواند در انتقال مفاهیم ارزشی، رساندن پیام‌های آموزنده و در کل در مقوله آموزش و فرهنگ‌سازی جامعه کارآمد باشد. در ایران نیز شرکت‌های خلاق زیادی به واسطه حمایت‌های ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تولیدات موفق و حضور در جشنواره‌ها و اکران‌های خارجی، توانسته‌اند باعث توسعه این صنعت شوند.

شرکت خلاق آرت فیلم با هدف تولید فیلم، انیمیشن، عکاسی و فیلمبرداری صنعتی آغاز به کار کرد. رویکرد اصلی این شرکت خلاق، تولید انیمیشن برای کودکان بوده است و به دلیل انجام کارهای سفارشی از سوی مرکز پویانمایی صبا وابسته به صدا و سیما، تولیدات عمدتا سریال و مجموعه بوده است.

استقبال خوب مخاطبین

از تولیدات این شرکت خلاق می‌توان به مجموعه نقاشی و حرکت که ۲۶ قسمت ۲۰ دقیقه ای بوده، تله فیلم دست‌های کوچک قلب های بزرگ به مدت زمان  ۷۰ دقیقه، مجموعه خروس زیرک روباه کلک که تاکنون۵۰ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای از آن پخش شده، همچنین ۱۰۴ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای از مجموعه خروس زیرک روباه کلک در دست تولید است که همزمان با تولید پخش می‌شود، اشاره کرد. مخاطبین کودک استقبال خوبی از تولیدات این شرکت خلاق انجام داده‌اند.

امروزه بسیاری از کشورها بر روی پروژه‌های بزرگ انیمیشن سرمایه‌گذاری کرده و حتی برای ساخت بعضی از پروژه‌ها سال‌ها زمان صرف می‌کنند، این صنعت هم به لحاظ سودآوری و هم از نظر پتانسیل‌هایی که در حوزه فرهنگ دارد، توانسته است جای خود را به خوبی در بین صنایع خلاق باز کند، البته برای توسعه و پیشرفت نیاز به توجه و حمایت‌های بیشتر‌ دارد.

  • منبع خبر :  پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری