سامانه هوشمند غیرحضوری بانک توسعه تعاون با عنوان «تی‌تی پلاس» با حضور «محمد شیخ‌حسینی» مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره این بانک رونمایی شد.

به گزارش گویای خبر به نقل از  پایگاه خبری توسعه تعاون، «محمد شیخ‌حسینی» مدیرعامل بانک توسعه تعاون در کارگاه آموزشی مدیران ستادی و استانی، چشم‌انداز بانک را مبتنی بر تبدیل به بانک برتر کشور در حوزه ارائه خدمات بانکی الکترونیک و دیجیتال به تعاونی‌ها و بنگاه‌های کوچک و متوسط ترسیم کرد.

وی افزایش سرمایه بانک از ۲۸ هزار میلیارد ریال به بیش از ۶۲ هزار میلیارد ریال را موجب نسبت کفایت سرمایه از منفی ۰/۲۷ درصد به عدد مثبت دانست و گفت: اندازه‌گیری نسبت کفایت سرمایه از سوی بانک این‌گونه است که این نسبت در بانک هم‌اکنون حدود ۷ درصد است که در صورت تأیید مراجع نظارتی در بانک مرکزی، سطح استاندارد وضع مالی و صورت‌های مالی بانک در شبکه بانکی ارتقاء می‌یابد.

شیخ‌حسینی تأکید کرد: برنامه‌های بانک توسعه تعاون در جهت مهار تورّم و رشد تولید شامل انضباط مالی اعم از کنترل مقداری ترازنامه، مدیریت نقدینگی و جلوگیری از اضافه برداشت، سیاست‌های وصول مطالبات و تجهیز و تخصیص منابع است.

«شهرام بخشا» سرپرست معاونت مدیرعامل بانک توسعه تعاون در امور برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات در آیین رونمایی از این سامانه در کارگاه آموزشی مدیران ستادی و استانی،‌ راه‌اندازی این سامانه را حاصل تلاش چندماهه در حوزه فناوری و واحدهای مربوطه عنوان کرد.

وی افزود: با همکاری واحدهای فناوری و امور اعتباری بانک برای ورود عقود اسلامی مرتبط زمینه برنامه‌ریزی برای پرداخت غیرحضوری تسهیلات فراهم شده است و در حال حاضر پرداخت تسهیلات بر اساس قراردادهای لازم‌الاجرا در سامانه امکان‌پذیر شده و به تدریج تمام تسهیلات مبتنی بر عقود اسلامی از طریق سامانه قابل انجام می‌شود.
بخشا تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌ها بخش مهمی از تسهیلات خُرد شعب مبتنی بر سامانه و به صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود.
علی یکتا مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه تعاون نیز در این گردهمایی گفت: افتتاح حساب غیرحضوری با تکیه بر احراز هویت، تطبیق اطلاعات ثبت احوال و تشخیص کاربر مبتنی بر جدیدترین تکنولوژی روز از طریق سامانه هوشمند غیرحضوری امکان‌پذیر است.
وی افزود: «افتتاح حساب برخط» و «تسهیلات برخط» دو خدمت مهم این سامانه محسوب می‌شوند و امکان اخذ تضامین و سفته الکترونیک به‌صورت غیرحضوری نیز از طریق سامانه فراهم می‌شود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری توسعه تعاون