بیمه پارسیان از طرح ویژه خود برای کودکان زیر هفت سال، با نام ستاره دنباله‌دار رونمایی کرد.

گویای خبر – توسعه فرهنگ بیمه‌ای در ابعاد مختلف می‌تواند سبب اطمینان و آرامش و در نتیجه تسریع و تسهیل در امر سرمایه‌گذاری شود، چرا که بیمه هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است. بنابراین بیمه هم از جنبه رفاه مادی و هم آسایش فکری و روحی بسیار مؤثر است.

همچنین در حال حاضر یکی از  مسائل موجود در جامعه عدم شناخت کافی عموم شهروندان از انواع بیمه‌نامه و از جمله بیمه‌های زندگی است که این دانش می‌بایست به طور عمومی و از دوران کودکی به افراد آموزش داده شود.

بر همین اساس، از ابتدای آبان‌ماه سال جاری طرح ستاره دنباله‌دار پارسیان با هدف گسترش و ترویج فرهنگ بیمه‌ای و تمرکز بر بازارهای هدف مختلف، اجرایی شد.

از ویژگی‌های طرح ستاره دنباله‌دار پارسیان می‌توان به سرمایه‌گذاری بدون ریسک، سودآوری تضمینی و قطعی، عدم نیاز به سرمایه زیاد، امنیت و شفافیت در سرمایه‌گذاری، حفظ سرمایه در مقابل تورم و نقد شوندگی بالا اشاره کرد.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و با توجه به فاصله قابل توجه ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در ایران نسبت به متوسط جهانی، تمرکز بیمه پارسیان بر افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ زندگی با معرفی طرح مذکور از این جهت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، که والدین با خرید بیمه زندگی از کودکی می‌توانند گامی موثر در راستای کاهش دغدغه‌های آینده کودکان خود بردارند.

با عنایت به استراتژی‌های بازرایابی اثربخش بر روند حفظ بیمه‌گذاران بیمه‌های زندگی، به طور قطع اجرای برنامه‌هایی که موجب تمرکز بیشتر شبکه فروش، بر یک جامعه هدف خاص شود، می‌تواند تاثیر محسوس، بر توسعه بازار بیمه‌های زندگی داشته باشد.

از همین رو، این‌که بیمه پارسیان قصد دارد با معرفی انواع طرح‌های بیمه‌ای نسبت به ترویج فرهنگ بیمه‌ای در کشور اقدام نماید، حاکی از آن است که از توانمندی خود در این زمینه آگاه بوده و تصمیم دارد با تقویت ابزارهای لازم، بازار بزرگتری را تحت پوشش قرار دهد و پهنه فعالیت‌های خود را گسترش دهد.

همچنین با توجه به بسترهای موجود جهت انجام فعالیت‌های بازاریابی افراد شاغل در حوزه‌های مربوط به کودکان، جذب، و توانمندسازی افراد علاقه‌مند به فروش بیمه‌های زندگی و ایجاد درآمد برای ایشان، در دستور کار مدیریت بیمه‌های زندگی قرار گرفته است.

پیش‌بینی‌ها مبنی بر آن است که اجرای موفقیت‌آمیز طرح ستاره دنباله‌دار پارسیان بتواند خدمت ویژه‌ای را به خانواده‌ها، والدین و کودکان ارائه نماید.

  • نویسنده : امیرمحمد سلیمانی