سخنگوی صنعت برق گفت پس از شکسته شدن رکورد تاریخی مصرف برق روزانه در روز دوشنبه ۱۹ تیرماه رکورد مصرف برق شبانه هم شکسته شد.

 گویای خبر – به گزارش  روابط عمومی شرکت شبکه مدیریت برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: شب گذشته در مصرف برق کشور به نصاب جدیدی رسیدیم و اوج مصرف برق به عدد ۶۸۰۰۱  مگاوات رسید که عدد بسیار بزرگی است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: پس از ثبت رکورد افزایش مصرف برق در اوج بار روزانه که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ می‌باشد رکورد مصرف برق کشور در زمان اوج بار شبانه یعنی از ساعت ۲۰ تا ۲۳ نیز شکسته شد و با ثبت عدد ۶۸۰۰۱ مگاوات، از رکورد قبلی سال گذشته که ۶۲ هزارو ۷۷۶ مگاوات بود نیز عبور کردیم .

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: با وجود شرایط سخت، شبکه سراسری پایدار است و برق همه مشترکان نیز تامین شده است. وی افزود: این افزایش ۵۶۰۰ مگاواتی معادل مصرف برق استان‌های هرمزگان و کرمان است  و رشد نزدیک به ۷ % را نشان می‌دهد.

رجبی مشهدی گفت: از مردم عزیز درخواست می‌کنیم در ساعات اوج بار شبانه که از ساعت ۲۰ تا ۲۳ شب می‌باشد همراهی لازم را با صنعت برق داشته باشند، تا بتوانیم برق پایدار  را برای همه هموطنان تامین کنیم.

وی با بیان این که مردم عزیز  از استفاده روشنایی غیرضروری و لامپ‌های پرمصرف پرهیز نمایند گفت: خاموش کردن لامپ‌های اضافی و یا استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف مثل اطو، ماشین لباسشویی و ظرفشویی در ساعات اوج مصرف؛ کمک موثری به مدیریت مصرف برق و حتی دریافت قبض رایگان یا بستانکار خواهد کرد.

  • منبع خبر : شرکت شبکه مدیریت برق ایران