کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار باران در بلندی‌های البرز مرکزی و استان‌های شمالی از وقوع طوفان در شمال‌شرق، شرق و جنوب شرق کشور خبر داد.

به گزارش گویای خبر، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت جوی و آب و هوای کشور گفت: امروز برای استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، نیمه شمالی استان‌های آذربایجان‌غربی و شرقی، بلندی‌های البرز مرکزی، رگبار باران، گاهی رعدو برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. همچنین در استان‌های گلستان و خراسان‌شمالی، بارش پراکنده تداوم دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی شدت بارش‌های امروز را برای استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان پیش‌بینی کرد و افزود: فردا بارش‌ها در سواحل دریای خزر، اردبیل، و به شکل پراکنده در خراسان شمالی و گلستان تداوم دارد. چهارشنبه برای سواحل دریای خزر و شمال آذربایجان‌غربی و پنج‌شنبه در بلندی‌های البرز مرکزی، بارش پراکنده مورد انتظار است. جمعه در اردبیل و گیلان افزایش ابر و بارش خفیف رخ می‌دهد.

رفیعی توضیح داد: طی پنج روز آینده در شمال‌شرق، شرق و جنوب‌شرق، وزش بادهای شدید همراه با گردوخاک پدیده غالب است. در دو روز آینده در دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از مرکز کشور، وزش باد شدید می شود که می تواند در مناطق مستعد ایجاد گردوخاک کند.

به گفته وی، امروز و فردا دریای خزر مواج است و در پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.

وی آسمان تهران را امروز غبارآلود همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دمای پایتخت امروز به ۳۶ درجه می‌رسد و کمینه دما ۲۳ درجه ثبت شد. همچنین مناطق جنوبی تهران افزایش باد دارند که همراه با گردوخاک است.