بهره‌گیری از فناوری‌های هوشمند باعث شده است تا اقامتگاه‌های گردشگری و تفریحی، مراکز فرهنگی و هنری نیز به صورت برخط شناسایی و رزرو شود.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توسعه فناوری‌های هوشمند، رزرو اقامتگاه نسبت به سال‌های گذشته بسیار تغییر کرده است. دنیای تکنولوژی در همه قسمت‌های زندگی‌ بشر وارد شده و انجام هر کاری را به آسانی ممکن کرده است. رزرو اینترنتی و آنلاین اقامتگاه نیز از بزرگ‌ترین خدماتی است که پیشرفت دنیای دیجیتال به ارمغان آورده است.

این امکان چند سالی است مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است. می‌توان گفت بزرگ‌ترین مزیت رزرو آنلاین در کنار کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در زمان است. رزرو آنلاین فقط مختص مراکز تفریحی و گردشگری نمی‌شود و مراکز فرهنگی و هنری نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

رزرواسیون اختصاصی مراکز فرهنگی و هنری

شرکت سیمرغ زرین هنر یک تیم نرم افزاری تخصص محور و خلاق است که در جهت اعتلای کیفیت خدمات فرهنگی و هنری در کشور و بالابردن سطح دانش نرم افزاری فعالیت می‌کند.

این شرکت خلاق فعالیت خود را با طراحی سایت و اپلیکیشن رزرواسیون اختصاصی مراکز فرهنگی و هنری شروع کرد که با گسترش حوزه کاری خود، توانست برای مراکز تفریحی، گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌‌گردی نیز سیستم رزرواسیون طراحی کند.

توسعه صنعت فرهنگی و هنری

در حال حاضر این شرکت خلاق توانسته برای ۴ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کند و با حمایت ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری پلتفرم‌های رزرواسیونی را برای توسعه صنعت فرهنگی، هنری و گردشگری در کشور طراحی کند.

پلاتو یک سامانه‌ معرفی و رزرو آنلاین مراکز و رویدادهای فرهنگی و هنری است، که با توسعه‌ سیستم رزرواسیون دقیق و اختصاصی، امکان اجاره کردن مراکز متنوع در شهرهای ایران فراهم کرده است. سایت رزروجا نیز پلتفرمی است که در آن می‌توان مکان‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را به سادگی و در چند دقیقه رزرو کرد، این پلتفرم فعالیت خود را از گیلان شروع کرده است.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری