مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان این که با رونمایی و افتتاح رسمی سامانه بر خط خرده‌فروشی تکلیف قانونی که بر عهده سازمان قرار داده شد به سرانجام رسید، گفت: شفافیت و ایجاد رقابت، حذف واسطه‌ها، امکان استفاده عموم افراد جامعه، کلیه فرایند رایگان است و می‌تواند به تنظیم بازار نیز کمک کند.

به گزارش گویای خبر به نقل از شادا، سید عبدالمجید اجتهادی در آیین رونمایی و برگزاری نخستین حراج خرده فروشی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان این که یکی از اقدامات خوب سازمان اموال تملیکی امروز رونمایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه حراج خرده‌فروشی از مطالبات وزیراقتصاد بود، اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که از ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ لازم الاجرا شده است تکلیفی را قانون‌گذار بر سازمان اموال تملیکی ایجاد کرده بود و مقرر شد این سامانه برخط راه‌اندازی شود.

وی با بیان این که سامانه برخط خرده‌فروشی باید در بستر سامانه تدارک دولت ایجاد می‌شد، گفت: از امروز با رونمایی و افتتاح رسمی از این سامانه تکلیف قانونی که بر عهده سازمان اموال تملیکی قرار داده شد به سرانجام رسید. اجتهادی با اشاره به مزایای این سامانه بیان کرد: شفافیت و ایجاد رقابت، حذف واسطه‌ها، امکان استفاده عموم افراد جامعه، کلیه فرایند رایگان است و می‌تواند به تنظیم بازار نیز کمک کند.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تاکید کرد: بازگشت سریع ودیعه‌های شرکت‌کنندگان در حراج در صورت برنده نشدن پیش‌بینی شده و حداکثر تا ۲۴ ساعت از زمان مشخص شدن نتایج ودیعه بازگشت داده خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حراج خرده‌فروشی برخلاف مزایده‌ها پاکت‌های در بسته وجود ندارد و قیمت‌ها آشکار و عیان قابل رویت است و افرادی که برای نیاز خود به دنبال خرید کالاها هستند آن را با قیمت حاشیه بازار خریداری خواهند کرد و همین موضوع موجب می‌شود دلالان نتوانند از این سامانه به نفع خود سود ببرند.

اجتهادی خاطرنشان کرد: همه کالاهای عرضه شده در این حراج بدون ایراد و اشکال است و مسلماً تا لحظه تحویل کالا به مشتری این ضمانت وجود دارد که اگر نقصی در آن وجود داشته باشد جایگزین آن را به مردم عرضه کنیم اما پس از تحویل کالا به برنده حراج گارانتی برای آن وجود ندارد. مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: درصدد هستیم برای مراحل بعدی حراج خرده‌فروشی با شرکت‌های بازرسی وارد قرارداد شویم و بتوانیم کالاهای عرضه شده را با گارانتی و خدمات پس از فروش در حراج ارائه کنیم.

قیمت کالاهای عرضه شده در سامانه پایین‌تر از بازار

همچین در ادامه این مراسم، سعید غلامی باغی معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اظهار کرد: کالاهای عرضه شده در بازه زمانی ٢ سال اخیر است و حراج خرده‌فروشی کالاها در این سامانه تا سقف ٢٠٠ میلیون تومان خواهد بود. وی با بیان این که تعداد کالاها در این سامانه شامل ١٠ قلم است که عرضه می‌شود، افزود: گسترده بودن عرضه کالاها باعث رسیدن کالاها به قیمت واقعی بازار می‌شود، اما تعداد کالاهای اموال تملیکی زیاد نیست.
غلامی باغی با بیان این که افراد می‌توانند بدون محدودیت چندین کالا را خریداری کنند گفت: قیمت کالاهایی که در سامانه ارائه شده پایین‌تر از قیمت بازار و در راستای حمایت از خریداران واقعی و نیاز خانوارهاست.

بر اساس این گزارش، سامانه حراج خرده‌فروشی برخط با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت (مرکز توسعه تجارت الکترونیک) طراحی، پیاده‌سازی و عملیاتی شد.

‫این سامانه در راستای مهار تورم و رشد تولید و تقویت عدالت اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و در جهت ایجاد ساختار لازم برای اجرای تبصره (۲) ماده (۲۳) آیین‌نامه معاملات سازمان و بند (۲) ماده (۵۶) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرایی شد.

‫دسترسی آسان، برخط بودن تمامی فرایندهای خرید و مالی، امکان خرید برای آحاد جامعه، رایگان بودن فرآیندهای ثبت‌نام تا خرید کالا بخشی از ویژگی‌های این سامانه است.‫ متقاضیان می‌توانند پیشنهادهای خود را از ساعت ۸ صبح روز سه‌شنبه ۹ خردادماه تا ساعت ۲۰ همان روز ارائه دهند.

امکان خرید خرده‌فروشی اموال تملیکی برای متقاضیان در این سامانه فراهم شده و از طریق سامانه ستاد الکترونیک دولت setad.ir، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند iran.gov.ir و تارنمای سازمان اموال تملیکی tamliki.ir اقدام کنند.

 

  • منبع خبر : شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)