سعید ذاکری سرپرست حوزه سخنگوی قوه قضاییه شد و امروز دوشنبه مراسم تکریم و معارفه وی با حضور ذبیح‌الله خداییان سخنگوی دستگاه قضا برگزار شد.

 گویای خبر – به گزارش ایرنا،  ذبیح الله خداییان در این مراسم گفت: مسئولیت‌ها در جمهوری اسلامی ایران، امانتی هستند که چند روزی به افراد سپرده می‌شود، بنابراین هرگونه کوتاهی در حفاظت از این امانت، گناهی غیرقابل بخشش است و انجام به نحو مطلوب آن، دارای پاداش بزرگ الهی است.

وی ادامه داد: لازمه هر مسئولیتی این است که شب و روز خود را وقف مردم کرده و در راستای خدمت رسانی به آن‌ها به بهترین نحو تلاش کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه با ارج نهادن به اقدامات ارزشمند سید محمود رضویان مشاور و سرپرست سابق حوزه سخنگویی قوه قضاییه، از وی به عنوان فردی مجاهد یاد کرد و  بر آسیب شناسی وضع موجود، تقویت نقاط قوت، انعکاس اطلاعات دقیق، مستند و مستدل، ارتباط مستمر با اصحاب رسانه، رصد مستمر اخبار و برگزاری منظم نشست‌های سخنگویی در دوره ماموریت سعید ذاکری تاکید کرد.

در ادامه این مراسم سید محمود رضویان سرپرست سابق حوزه سخنگویی قوه قضاییه با بیان این که اولین نشست سخنگویی از نیمه دوم سال ۸۹ با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای آغاز شده است گفت: از آن روز تا بهمن ماه ۹۷، ۱۳۶ نشست خبری برگزار شد که ماحصل ۱۲ هزار و ۷۰۹ گزارش ویژه خبری از معاونت‌ها، استان‌ها، روسای کل و دادستان‌های کل کشور بوده است.

وی با بیان این که در زمان سخنگویی آقای اسماعیلی ۴۶ نشست خبری و در زمان آقای خداییان نیز ۱۳ نشست خبری برگزار شد تاکید کرد: در طول این دوران با وجود کمبود امکانات به ۴ هزار و ۳۴۷ پرسش خبرنگاران پاسخ داده شد.

در ادامه این مراسم سعید ذاکری سرپرست جدید حوزه سخنگویی قوه قضاییه ضمن قدردانی از زحمات رضویان اظهار داشت: وی در طول سال‌ها اقدامات فراوانی برای اطلاع رسانی قوه قضاییه انجام داده اند.

وی در ادامه با تاکید بر تقویت تعامل با رسانه‌ها و روسای کل دادگستری‌ها و دادستانی‌ها گفت: تعامل با افکار عمومی باید تقویت شود. با آسیب شناسی می‌توان نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کرد. دوره تحول و تعالی دوره اطلاع رسانی سریع، دقیق و شفاف است که همه باید در این راستا تلاش ویژه کنیم.

سعید ذاکری سرپرست جدید حوزه سخنگویی قوه قضاییه دارای بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در رسانه‌های مختلف و در سطوح متعدد از خبرنگاری تا مدیریت رسانه‌ای در کارنامه کاری خود است.

  • منبع خبر : ایرنا