رئیس سازمان امور اراضی کشور از آمادگی این سازمان برای همکاری با قرارگاه رصدخانه کشاورزی ایران برای دسترسی به اطلاعات مکانی اراضی کشاورزی خبر داد و گفت: بر این اساس کوچک‌ترین تغییرات کاربردی و ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی می‌شود.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی سازمان امور اراضی کشور، نشست بررسی سامانه اطلاعات مکانی کشاورزی ایران (سامکا) با حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور، مشاور وزیر و رئیس قرارگاه رصدخانه کشاورزی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع، سرپرست دفتر مهندسی و حدنگاری اراضی‌ و سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد.

رضا افلاطونی در این نشست ضمن تاکید بر این که سازمان امور اراضی، سازوکار مکان‌محور دارد، اظهار داشت: باید به اطلاعات مکانی اراضی کشاورزی دسترسی کامل داشته باشیم تا بتوان برنامه‌ریزی دقیقی در حوزه مدیریت زمین انجام دهیم.

وی افزود: لازم است اطلاعات پراکنده در حوزه امور اراضی تجمیع و به اعداد دقیق اراضی دست یافته ونوع کاربری هر زمین را مشخص کنیم.

رییس سازمان اموراراضی کشور با اعلام آمادگی برای همکاری با رصدخانه کشاورزی ایران گفت: این همکاری کمک خواهد کرد با تبادل آمار و اطلاعات و تصاویر موجود، رصد و پایش هوشمندی برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی داشته باشیم و کوچک‌ترین تغییرات کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز را شناسایی و به موقع با آن مقابله کنیم.

  • منبع خبر : سازمان امور اراضی کشور