وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت، در جمع خبرنگاران از کلنگ‌زنی شهر هنر در اول آبان سال جاری خبر داد.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با اعلام این خبر، درباره حادثه قتل داریوش مهرجویی کارگردان مطرح کشورمان به همراه همسرش، گفت: قتل مرحوم مهرجویی و همسرش باعث تاسف عمیق همه ما شد و رئیس محترم جمهور نیز در پیام تسلیت قتل ایشان دستور پی‌گیری به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دادند و من نیز در اولین ساعات این اتفاق تلخ جلسه‌ای را در وزارت ارشاد با مسوولان امنیتی، قضایی و انتظامی تشکیل دادم.

وی تصریح کرد: دوستان و همکاران ما بلافاصله کار را دنبال کردند و در حال حاضر این کار در مراحل تحقیقات است و نهادهای ذی‌ربط به محض جمع‌بندی کامل اطلاعات مربوطه را ارائه خواهند داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: امیدواریم به زودی قاتل یا قاتلان دستگیر شوند چرا که یک التیام برای جامعه هنری است و نبود آقای مهرجویی برای همه ما یک فقدان است و امیدواریم هنرمندان و جامعه هنری ما بتوانند این خلا را پر کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که مسکن هنرمندان به کجا رسید، گفت: اول آبان سال جاری کلنگ شهر هنر را به زمین می‌زنیم. شهرک هنر در ورودی شهر پرند قرار دارد. در گام اول دو هزار خبرنگار، هنرمند و نویسنده ثبت نام کردند و همین‌طور مراحل بعدی را هم پیش‌بینی کرده‌ایم و مراحل ۲ و ۳ نیز در حال جانمایی است.

اسماعیلی با بیان این که در آغاز به کار دولت مردمی ۴ هزار نفر عضو صندوق اعتباری هنر بودند، ادامه داد: در حال حاضر این تعداد به ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافته است. بنابراین هر چقدر هنرمندان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و اهالی قرآن طبق شرایط موجود عضو صندوق اعتباری هنر باشند تسهیلات جانبی و زمین را ارائه می‌دهیم و تلاش می‌کنیم در اسرع وقت ساخته شود.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی