کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در بخش‌هایی از استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان بارش‌های رگباری، همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که هشدار هواشناسی نارنجی نیز صادر شده است.

به گزارش گویای خبر، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت جوی و آب و هوای امروز سه‌شنبه ۶ تیرماه و روزهای آتی گفت: طی ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور جو آرام خواهد بود

رفیعی افزود: امروز بعد ازظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش‌های رگباری، همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و گردوخاک  که هشدار هواشناسی نارنجی نیز صادر شده است و سبب طغیان رودخانه‌های فصلی و آب‌گرفتگی معابر را همراه دارند که کوهنوردان باید توجه داشته باشند و عشایر نیز باید از تردد در مسیر رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

به گفته رفیعی فردا چهارشنبه در ارتفاعات شمال شرق هرمزگان و ارتفاعات شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی بارش ها ادامه خواهد یافت.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: طی این مدت در شرق کشور به ویژه منطقه زابل پدیده غالب وزش باد خواهد بود که احتمال کاهش کیفیت هوا نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: آب‌های دریای عمان و خلیج فارس نیز مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.

رفیعی خاطرنشان کرد: تهران امروز گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک را تجربه خواهد کرد.

همچنین بیشینه دمای امروز ۳۷ درجه بالای صفر و کمینه دما به ۳۶ درجه بالای صفر می‌رسد که نسبت به دیروز ۴ درجه افزایش داشته است.