مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون ار صدور ضمانت‌نامه اعتباری برای ۱۶۳ نفر با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال برای زنان سرپرست خانوار تا به امروز خبر داد.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون ار صدور ضمانت‌نامه اعتباری برای ۱۶۳ نفر با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال برای زنان سرپرست خانوار تا به امروز خبر داد و گفت: ضمانت‌نامه برای زنان سرپرست خانوار در صورت تکمیل اطلاعات متقاضی کمتر از ۲۴ ساعت صادر و در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت.

نشست بررسی روند صدور ضمانت‌نامه برای تسهیلات زنان سرپرست خانوار با موضوع اقدامات و چالش‌های موجود در روند حمایت از کسب و کار‌های زنان سرپرست خانوار در سراسر کشور و صدور ضمانت‌نامه برای جامعه هدف با حضور «انسیه خزعلی» معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و «البرز محمدی» مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در محل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد.

محمدی در این نشست ضمن تبریک عید سعید فطر گزارشی از اقدامات اجرایی صورت گرفته در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار در این صندوق را ارایه کرد.

وی بر حمایت از تعاونی‌های زنان سرپرست خانوار که دارای زنجیره ارزش محصولی هستند تأکید کرد و گفت: عدم اطلاع برخی شعبات استانی بانک‌های عامل از اجرای این پروژه، ناقص بودن اطلاعات متقاضیان مشمول این طرح از چالش‌های مهم و اساسی این طرح است.

محمدی افزود: متأسفانه سرمایه صندوق از زمان تأسیس تاکنون ثابت مانده است و این موضوع استمرار فعالیت صندوق را برای سال جاری با مشکل جدی روبه رو خواهد کرد از این رو این مهم در جلسه هیأت دولت به خصوص وزارت اقتصاد مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 تجلیل معاون امور زنان رییس جمهور از اهتمام جدی صندوق در حمایت از زنان سرپرست خانوار

«انسیه خزعلی» معاون امور زنان رییس جمهوردر این نشست ضمن تشکر از همکاری‌های صندوق در جهت توسعه و پیشرفت کسب و کار‌های خرد زنان سرپرست خانوار بر تقویت و توسعه این رویداد ارزشی تأکید و در ادامه خواستار توجه ویژه در جهت پوشش تعاونی‌های تخصصی زنان که دارای زنجیره محصولی در مناطق محروم شد.

وی در پایان بر ضرورت پی‌گیری مدیران معاونت امور زنان بر تعامل با بانک‌های عامل جهت رفع مشکلات موجود تأکید کرد.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی