رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اهمیت پرداخت تسهیلات خرد و قرض‌الحسنه در میزان رضایت مردم از شبکه بانکی گفت: برنامه بانک مرکزی و شبکه بانکی توسعه تسهیلات خرد و قرض الحسنه با به به کارگیری ابزارهای نوین و غیرحضوری است.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر فرزین گفت: نظام بانکی به دلیل این که بار اصلی تامین مالی کشور را بر عهده دارد تحت فشار است.همچنین موضوع تامین مالی خرد و قرض‌الحسنه هم به صورت تکلیفی و هم غیرتکلیفی مسوولیت شبکه بانکی را در حوزه اقتصاد سنگین‌تر می‌کند اما تاکید ما بر پرداخت این تسهیلات به مردم در کمترین زمان و با بیشترین رضایت است.

رئیس‌کل بانک مرکزی در مراسم رونمایی از خدمت جدید بانک ملت با عنوان فرا بانک افزود: یکی از مشکلات مردم در دریافت تسهیلات مراجعات مستمربه شعب است. به کارگیری ابزارهای نوین فناورانه مانند خدمت  جدیدبانک ملت که تمام مراحل دریافت خدمت را به صورت غیرحضوری ارائه می‌دهد، می‌تواند گامی مهم در ارائه خدمات سریع و آسان به جامعه باشد و این خدمت باید در تمامی شبکه بانکی فراگیر شود.

دکتر فرزین بحث اعتبارسنجی را از دیگر مشکلات مردم در دریافت تسهیلات برشمرد و اظهار داشت: با توجه به این که کمترین نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) مربوط به تسهیلات خرد است بانک‌ها می‌توانند تا حد امکان در دریافت تضامین و اعتبارسنجی با مشتریان همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ابزارهای الکترونیک مانند سفته الکترونیک نیز می‌تواند در این زمینه برای بانک‌ها و مشتریان راهگشا باشد و امیدواریم استفاده از این ابزارها به همه بانک‌ها و مشتریان تسری پیدا کند.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: امروزه هجمه‌ها و تخریب‌ها به شبکه بانکی بسیار زیاد است و با توجه به مسوولیت سنگین شبکه بانکی این فضا ناعادلانه است و باید خدمات ارزنده شبکه بانکی به اقتصاد کشور و آحاد جامعه نیز بازگو شود.

  • منبع خبر : روابط عمومی بانک مرکزی