در راستای ارتقای دانش علوم‌شناختی در سطح کشور، طرح‌های پژوهشی ترکیبی از چند پایان‌نامه حمایت می‌شود.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در راستای سیاست‌های خود می‌کوشد با حمایت از طرح‌های پژوهشی، زمینه ترویج دانش، تولید فناوری و خدمات شناختی را در سطح کشور فراهم و انگیزه فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی در حوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی‌ گسترش دهد.

ستاد به‌منظور افزایش هم‌افزایی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی در راستای تحقق اهداف مصوب در حوزه علوم شناختی در نوزدهمین فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی در پاییز سال جاری از طرح‌های دسته ج حمایت می‌کند.

طرح‌های پیشنهادی محققان در این فراخوان شامل ترکیبی از حداقل دو پایان‌نامه (کارشناسی ارشد/ دکتری) است که باید در راستای اهداف پژوهشی، توسعه فناوری و یا خدمات شناختی و در چارچوب اولویت‌­های ستاد قرار داشته و دستاورد یکپارچه‌ای را دنبال کنند.

طرح‌های پژوهشی و توسعه فناوری، خصوصاً در حوزه‌­ی علوم پایه، مشروط به مشخص بودن فازهای بعدی طرح برای رفع نیازهای جامعه و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان مورد بررسی قرار می­‌گیرند. به‌ علاوه برای تشویق محققان، به‌ منظور ترکیب پایان‌نامه‌ها در قالب طرح پژوهشی، میزان حمایت از طرح‌های دسته ج تا سقف یک میلیارد ریال افزایش یافته است.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در این فراخوان از تمامی محققان واجد شرایط دعوت کرده است تا فرم پیشنهاد طرح را دریافت و بر اساس فایل راهنمای ثبت طرح پژوهشی دسته ج تکمیل کرده و در بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ مهرماه سال جاری، از طریق کارتابل کاربری خود در سایت این ستاد بارگذاری کنند. بارگذاری فایل‌ پیشنهاد طرح فقط در تاریخ اعلام شده ممکن است.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری