با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان بیمه مرکزی و شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران،طرح اعتبارسنجی مشتریان و رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه کلید خورد.

به گزارش گویای خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر علی استاد هاشمی در آیین امضای تفاهم‌نامه از این سند همکاری به عنوان یک پروژه ملی یاد کرد و گفت: ایجاد بستر اعتبارسنجی مشتریان و مخاطبان صنعت بیمه و در گام بعدی رتبه‌بندی شرکت‌ها از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

رییس کل بیمه مرکزی از برنامه‌ریزی نهاد ناظر برای احصا و تعیین شاخص‌های اعتبارسنجی برای شرکت‌ها و مخاطبان صنعت بیمه خبر داد و افزود: زمینه‌های همکاری برای تبادل داده‌ها بین دستگاه‌های مرتبط فراهم است و از هرگونه تعامل در مسیر تسهیل عملیات بیمه‌گری استقبال می‌کنیم.

بر اساس این گزارش دکتر علی بنیادی نایینی، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، هدف از امضای این تفاهم‌نامه را تحقق اهداف کلان و سیاست‌های کلی نظام بیمه به منظور احصا‌ رتبه اعتباری بیمه شدگان و بیمه‌گذاران و طراحی پروفایل ریسک ایشان اعلام نمودند.

لازم به ذکر است تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین معاون طرح و توسعه به نمایندگی از بیمه مرکزی و مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران به امضا رسید.

  • منبع خبر : روابط عمومی بیمه مرکزی