طرح «پیک کتاب» با هدف دسترسی آسان‌تر علاقمندان به کتاب اکنون در ۲۳ باب از کتابخانه‌های عمومی استان تهران در حال اجراست. در فاز نخست ۱۳ کتابخانه عمومی در این استان به ارائه این خدمت می‌پرداختند.

به گزارش گویای خبر به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، طرح «پیک کتاب» در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و با هدف دسترسی آسان مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در فاز نخست به میزبانی ۱۳ باب کتابخانه در سطح استان آغاز بکار کرد و  پس از استقبال خوب اعضا و علاقه‌مندان به کتاب با افزایش تعداد کتابخانه‌های مجری طرح؛ هم اکنون  ۲۳ کتابخانه عمومی در ۱۵ شهرستان استان تهران به ارائه  این خدمت کتابخانه‌ای به مردم کتاب دوست استان تهران می‌پردازند.

با اجرای این طرح امکان دسترسی آسان مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب که به هر دلیل قادر به مراجعه به کتابخانه نیستند، فراهم شده و علاقه‌مندان و مخاطبان کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با مراجعه به سایت www.samanpl.ir کتاب مورد نظر خود را در کتابخانه‌های مجری طرح جست‌‌وجو و از طریق برقراری ارتباط تلفنی با کتابخانه؛ منابع درخواستی خود را به صورت رایگان درب منزل خود به امانت دریافت کنند.

کتابخانه‌های هفده شهریور، ارغوان، شهید دستغیب، مرکزی پارک‌شهر، باباطاهر و حضرت فاطمه (س) در شهر تهران، کتابخانه شهید مطهری در شهرستان اسلامشهر، کتابخانه امام جعفرصادق(ع) در شهرستان پاکدشت، کتابخانه پانزده خرداد در شهرستان پیشوا، کتابخانه‌های جاوید الاثرکاظم اخوان، فرهنگسرای بهشت و زنده یاد محمدی در شهرستان رباط کریم هم اکنون این خدمت را انجام می‌دهند.

کتابخانه شهید دکتر باهنر در شهرستان شمیرانات؛ کتابخانه مرکزی در شهرستان قدس، کتابخانه ایثار در شهرستان شهریار، کتابخانه‌های استاد امیری فیروزکوهی و حضرت ولیعصر(عج) در شهرستان فیروزکوه، کتابخانه اقبال لاهوری در شهرستان قرچک، کتابخانه شهید رجایی در شهرستان ملارد، کتابخانه شیخ کلینی در شهرستان ری، کتابخانه کوثر در شهرستان دماوند، کتابخانه شهدای گمنام در شهرستان پردیس و کتابخانه علامه قطب الدین رازی در شهرستان ورامین از کتابخانه‌های دیگر مجری این طرح در استان تهران هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری کتاب ایران