نماد معاملاتی خودروی دیگنیتی پرستیژ برای عرضه در بورس کالای ایران به علت اقدام غیرقانونی شرکت بهمن متوقف شد.

به گزارش گویای خبر به نقل از شاتا نیوز، بر اساس اعلام قبلی بورس کالا قرار بود دوشنبه ۶۰۰ خودروی دیگنیتی پرستیژ گروه بهمن در تالار خودروی بورس کالا عرضه شود که نماد معاملاتی عرضه این خودرو حذف و لغو شد.

بنابراین گزارش، جزئیات طرح فروش دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا، درصد پیش پرداخت سفارش خرید این محصول ۱۰۰ درصد اعلام و قیمت پایه این محصول یک میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان اعلام شده بود.

پی‌گیری‌ها نشان می‌دهد که به علت غیرقانونی بودن عرضه خودرو در بورس کالا این اقدام متوقف شد. زیرا با توجه به راه‌اندازی سامانه یکپارچه خودرو، همه خودروسازان داخل و مونتاژکاران، موظف هستند همه تولیدات خود را فقط در سامانه یکپارچه و بر اساس نرخ مصوب شورای رقابت، عرضه کنند و به فروش برسانند که این اقدام گروه بهمن موتور بر خلاف قوانین است.

این در حالی است که این خودروساز مونتاژکار در مرحله دوم طرح یکپارچه فروش خودرو هیچ محصولی را عرضه نکرد و مدعی بود که خودرو برای عرضه ندارد و محصولاتش را به مشتریان در سامانه یکپارچه عرضه کردند.

‌پس از اطلاعیه عرضه دیگنیتی در بورس کالا، ‌شورای رقابت و معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در نامه‌هایی جداگانه به بهمن‌موتور، عرضه خودرو در بورس کالا را غیرمجاز اعلام کردند و از این شرکت خواستند عرضه متخلفانه دیگنیتی در بورس کالا را متوقف کند.

«سیدمحمدرضا سیدنورانی» رئیس شورا و مرکز ملی رقابت در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل بهمن‌موتورز اخطار داد که عرضه خودرو در بورس اقدامی ضدرقابتی و متخلفانه است و باید به‌سرعت متوقف شود.

وی در نامه خود اعلام کرد: اطلاعیه منتشر شده در بورس کالا درخصوص عرضه خودروی دیگنیتی پرستیژ آن شرکت، مغایر با مفاد دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری مصوب این شورا در جلسه ۵۴۳ مورخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ است که بر اساس اختیار قانونی شورای رقابت، موضوع بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تصویب و ابلاغ شده و لازم‌الاجراست.

رئیس شورا و مرکز ملی رقابت تاکید کرد: بر اساس آن دستورالعمل، عرضه خودروی سواری باید از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو و بر مبنای قیمت‌گذاری موضوع آن انجام شود. هرگونه اقدام برخلاف مفاد دستورالعمل مذکور، تخلف ضدرقابتی محسوب می‌شود و منجر به پی‌گیری قانونی از طریق مراجع نظارتی و قضاوتی خواهد شد؛ بر این اساس به آن شرکت اکیدا اخطار می‌شود که شروع به این اقدام ضدرقابتی و متخلفانه را به‌سرعت متوقف کند.

بر اساس این گزارش، سر انجام و با توجه به نزدیک شدن زمان عرضه ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی در بورس کالا، امروز نماد معاملاتی این خودرو از تابلوی خودوری بورس کالای ایران به علت اقدام غیرقانونی شرکت بهمن متوقف و حذف شد.

  • منبع خبر : شاتا نیوز