با برگزاری جلسات متعدد و بررسی‌های صورت گرفته در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ضرورت تغییر نام معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه و در پی موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور، با ابلاغ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان «معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات» جایگزین معاونت مطبوعاتی شد.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور، محمدمهدی اسماعیلی با توجه به تغییرات در قانون مطبوعات در وزارت فرهنگ بر تغییر نام این معاونت به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات تاکید کرد.

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به اهم دلایل تغییر این نام تاکید کرده است: نام‌های این معاونت با توجه به وظایف محوله هیچ‌کدام گویای همه‌ فعالیت‌های آن نیست؛ به‌ویژه با وظیفه نظارتی بر رسانه‌ها که بعد‌ها به آن افزوده شد.

وی همچنین یکی از ماموریت‌های این معاونت را نظارت بر امور تبلیغاتی کشور دانست که در نام جدید این ماموریت لحاظ شده است.

گفتنی است؛ معاون این معاونت در حال حاضر در دولت سیزدهم فرشاد مهدی‌پور است که با مأموریت محوری بازآرایی نظام رسانه‌ای کشور، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم منصوب شده است.

همچنین این معاونت یکی از معاونت‌های مهم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که وظیفه اعطای مجوز به خبرگزاری‌ها و نشریات، نظارت بر مطبوعات و جراید و روزنامه‌نگاری و اطلاع‌رسانی در فضای مکتوب و نیز فضای مجازی را بر عهده دارد.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی