خانه کتاب و ادبیات ایران برای تهیه نقشه جامع فعالیت‌های کتاب‌محور و همچنین معرفی و حمایت از فعالیت‌های ترویجی در حوزه کتاب، فراخوانی را منتشر کرد.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، معرفی و ترویج کتاب یکی از مهم‌ترین مراحل صنعت نشر است. کتاب اگر در عالی‌ترین صورت خود منتشر شود، اما راهی به مخاطبان پیدا نکند، تمامی تلاش‌ها برای تولید آن بی‌نتیجه بوده است. اهمیت این مرحله آن‌قدر زیاد است که به دانش‌های متعدد و دانش‌های میان‌رشته‌ای در حوزه فرهنگ و رسانه نیاز دارد.

به دلیل این اهمیت و تاثیرگذاری، شناسایی و توانمندسازی فعالان حوزه کتاب که فعالیت‌های خلاقه‌ای را با روش‌ها و ابزارهای متعدد در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی راهبری می‌کنند، امری اخلاقی و در جهت اعتلای جامعه است و وظیفه دستگاه‌های متولی در حوزه کتاب به شمار می‌آید.

خانه کتاب و ادبیات ایران به منظور تهیه نقشه جامع فعالیت‌های کتاب‌محور در ایران و هم‌افزایی با گروه‌ها و شخصیت‌های این حوزه برای برنامه‌های کلان فرهنگی و همچنین مستندسازی و معرفی فعالیت‌ها و تلاش‌های این گروه‌ها برای عموم مردم ایران از طریق رسانه‌های زیرمجموعه خود (تلویزیون اینترنتی کتاب و خبرگزاری کتاب ایران) فراخوانی عمومی را منتشر می‌کند.

این فراخوان شامل همه فعالیت‌ها در زمینه ترویج کتابخوانی و امور خلاقه مرتبط با کتاب در کشور است؛ فعالیت‌هایی هم‌چون راه‌اندازی سکوهای ترویج و توزیع کتاب (نرم‌افزارها، پایگاه‌های اینترنتی، صفحات مجازی)، بلاگری کتاب (در حوزه‌های کودک و نوجوان و بزرگسال)، امور ترویجی و تبلیغی کتاب، جشنواره‌ها و جوایز کتاب و همه کسب و کارهای خلاق حوزه کتاب و کتابخوانی قابلیت شرکت در این فراخوان را دارند.

کلیه گروه‌ها و فعالان این عرصه اعم از کانون‌ها، تشکل‌ها، فعالان فضای مجازی و تولیدکنندگان نرم‌افزارهای کاربردی، گروه‌های جهادی، حلقه‌های مطالعاتی، سمن‌ها، انجمن‌های ادبی و… برای ثبت دستاوردها و فعالیت‌های خود می‌توانند تا تاریخ ۲۰ آبان ۱۴۰۲ به نشانی ketab.ir مراجعه کنند.

  • منبع خبر : روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران